Opel CEO'su Reilly ilk Ampera Prototipini Cenevre'de Sunuyor

01.Mar.2010

Cenevre / Rüsselsheim. OPEL CEO’su Nick Reilly, ilk Ampera prototipini tam markanın standının olduğu yere kadar sürerek, Cenevre Otomobil Şovu’na elektrikli bir giriş yaptı. Şovdan önce doğrudan kamu yollarında test edilen uzatılmış menzilli elektrikli aracı sundu. Reilly, “test sürüş için bir buçuk yıldan fazla zamanımız var, bu nedenle 2011’in sonunda seri üretime başlamak için hazırız.” şeklinde konuştu.

 

Yaklaşık 60 kilometrelik salt batarya-elektrikli çalışmadan sonra, benzinli motor, Ampera’nın elektrikli motoruna elektrik sağlamak için çalıştırılıyor. Bu, Ampera’ya toplamda 500 kilometreden fazla çalışma aralığı sağlıyor. Batarya, konvansiyonel bir prize takılıp şarj edilebiliyor.

 

Reilly, Cenevre Otomobil Şovunda, “Sürücülerin yüzde 80’i günde 60 kilometreden daha az yaptıkları için, yanmalı motoru çalışırken tecrübe etmeleri kural olmaktan öte bir istisnadır. Elbette ki, Opel Ampera’nın uzun mesafe sürüşlerinde de sorunsuz çalıştığından emin olmak istiyoruz.” dedi.

 

Elektrikli Araç Uygulamasının Direktörü Gherardo Corsini, ilk test sürüşüyle ilgili şunları söyledi: “Araca monteli elektroniklerin ince ayarına ilişkin gerçekten bazı önemli anlayışlar kazandık. Bu da bizi, güvenilir uzun mesafe elverişliliği hedefimize büyük bir adım daha yaklaştırdı. Fakat elbette, önümüzde geniş bir test maratonu bulunmaktadır.”

 

Ampera ile sürüş eğlenceli ve heyecan vericiydi. 111kW/150 hp elektrikli motor, rahatlıkla 370 Newton metre tork yol alabiliyor. Ampera’yı yaklaşık 9 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza çıkarıyor ve maksimum 161 km/s’lik bir hız sağlıyor.

 

Opel blogger’ları 3 Mart 2010’a kadar Cenevre Otomobil Şovundan bildirecekler. Bloga, aşağıdaki adreslerden erişebilesiniz.

 

opel.posterous.com
twitter.com/opelblogs