Yeni Opel Astra: Sınıf Birincisi Yollara Çıktı

26.Eki.2009

 

 

Canlı; Atletik tasarım ve heyecan verici sürüş Çevik; Yeni şasi ile mükemmel yol tutuşu ve konfor Verimli: Temiz ve güçlü motorlar, yakıt tüketimini azaltıyor Yüksek kalite: Kompakt sınıfta kullanılan sıra dışı teknolojiler ve yenilikler 1.6lt 115 hp (manuel ve otomatik şanzıman) ve 1.6lt 180 hp (manuel ve otomatik şanzıman), 1.4lt 100hp (manuel şanzıman) ve 140 hp (manuel şanzıman) Ocak 2010 tarihinde, 1.4lt 140 hp turbo (otomatik şanzıman) 2011 yılı Ocak ayında pazara sunulacak Dizel motor seçeneği olan 1.3lt CDTi 95hp manuel şanzımanlı olarak Nisan 2010 da Türkiye pazarına sunulacak Tamamen yenilenen Opel Astra sportif tasarım, yenilikçi teknolojiler ve yüksek yakıt verimliliğine sahip motor seçenekleriyle kompakt segmentinde liderliği hedefliyor.

 

Opel’in 1936’da ilk Kadett ile başlattığı kompakt sınıf geleneğinden gelen Astra, yıllardır Avrupa’da en çok satılan kompakt otomobil unvanını elinde bulunduruyor. Astra, toplam otomobil pazarının yüzde 27’sini oluşturan kompakt segmentte, her zaman Avrupa’nın en çok satan otomobilleri arasında ilk üç’de yer aldı. Yılda yaklaşık 500 bin adete ulaşan ortalama satış hacmiyle Astra satışları tüm Opel satışlarının üçte birini oluşturuyor. Ülkemizde ise Astra HB, 2004 yılının son çeyreğinden bu yana 5 yıl üst üste sınıfının en çok tercih edilen modeli olmayı başardı.

 

Yeni nesil Astra, Insignia’nın ilk kez orta boyutlu araçlara taşıdığı pek çok konfor ve güvenlik özelliğini kompakt sınıfa taşıyor. Tamamen yeni mekatronik şasi, geliştirilmiş sürüşe duyarlı aydınlatma sistemi, ve mükemmel ergonomiye sahip koltuk teknolojisi gibi gelişmiş özelliklere sahip.

Arka aksta Watts bağlantısına sahip yeni mekatronik şasi sistemi

 

 

Sürüş dinamikleri ve denge 71 mm uzatılmış, toplam 2685 mm uzunluğundaki bir aks mesafesi ile iyileştirilmiştir. Yeni Astra önde 1544 mm ve arkada 1588 genişliğindedir ve tekerlek izleri önde ve arkada sırasıyla 56 mm ve 70 mm arttırılmıştır. Bu durum araca daha geniş bir iz aralığı sağlar, böylece aracın daha dengeli bir direksiyon hakimiyeti ve çok daha iyi bir yol tutuşuna sahip olmasına katkıda bulunur. Yeni Astra’nın yol tutuşu ve sürüş özelliklerinin optimize edilmesinde sağlam bir temel oluşturmak için, merkez gövde yapısının sertliği burulma bakımından yüzde 43 ve bükülme bakımından yüzde 10 iyileştirilmiştir. Arttırılan sertlik, kabin içindeki gürültü ve titreşimleri de azalttığı için, aynı zamanda konfora da katkıda bulunur.

 

Opel Astra’nın şasisi mekanik işlevleri ve elektronik kumandaları tamamen bir araya getiren bir mekatronik sistem olarak tasarlanmıştır. Yeni Astra önceki modelin dinamik ve keyifli bir sürüş sağlayan karakterini sürdürürken, direksiyon tepkisi ve sürüş konforunda önemli geliştirmeler yapılmıştır. Şaside ön kısımda kanıtlanmış McPherson gergi kolu yerleşimi bulunurken, Rüsselsheim’daki Opel mühendisleri dünyada ilk kez birleşik bir arka krank aksını bir Watt’s bağlantısı ile birleştirmeyi başarmışlardır.

 

Astra birleşik krank arka aks yerleşimi tasarımının boyut, ağırlık ve genel verimlilik bakımlarından avantajlarını kullanarak, bu tamamen yeni arka aks yapısından yararlanmaktadır. Watt’s bağlantısı viraj alma sırasında yanal kuvvetleri destekler ve denge ve konfordan ödün vermeden aracın dinamik ve çevik olmasını sağlar.

 

Insignia’da olduğu gibi, yeni Astra da bu sınıfta nadir görülen bir özellik olan akıllı Opel FlexRide Şasi sistemi ile sipariş edilebilir. FlexRide Şasi sistemi sürüş tarzındaki ve viraj alma hızlarındaki değişikliklere sürekli olarak uyum sağlar. Ayrıca, üç ayar – Normal, Sport ve Tour – seçeneği ve ek kişiselleştirme seçenekleri sunar.

Son derece verimli motor yelpazesi salınımları yüzde 12 azaltır

 

 

Yeni Astra 70 kW/95 hp’den 132 kW/180 hp’ye uzanan, beş motordan oluşan eksiksiz bir yelpaze ile satışa sunulacaktır ve sürücülere gerçek yaşamda karşılığı alınabilecek bir verimlilik sunuyor.

 

Yeni Astra’nın düz şanzımanlı güç aktarım sistemleri yelpazesi çarpıcı bir performans sunar ve şu andaki nesle göre CO2 salınımlarını yüzde 12’den fazla azaltır. Dizel motorların ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 4,6 l ve benzinli motorların yakıt tüketimi 100 km’de sadece 6,1 l’dir.

 

Gelecek baharda satışa sunulacak, 70 kW/95 hp 1.3lt CDTI motorun ecoFLEX versiyonu 100 km’de 4,2 litre yakıt tüketimine ve 109 g/km CO2 salınımı değerine sahip olacaktır.

 

Benzinli motor yelpazesi 74 kW/100 hp ile 132 kW/180 arasında güç sağlayan doğal havalandırmalı ve turboşarjlı 1,4lt ve 1,6lt motorlardan oluşur. Benzinli motor yelpazesinde giriş seviyesi model sadece 129 g/km CO2 salınımı yapar, bu değer kompakt segmentindeki bir benzinli motorun sahip olduğu en iyi değerdir. Opel’in boyut küçültme stratejisine uygun şekilde, önceki nesildeki 103 kW/140 hp 1,8lt litrelik bir motoru benzer güç çıkışına sahip olmasına karşın, 100 km’de sadece 5,9 l yakıta ihtiyaç duyan ve yakıt tüketimini ve CO2 salınımlarını yaklaşık yüzde 18 oranında azaltan bir 1,4lt Turbo motorla değiştirmişlerdir.

Kompakt segmentine getirilen yenilikçi teknolojiler

 

 

“Opel’in yüksek teknolojili yeniliklerin erişebilir olmasını sağlama hedefi Insignia’da başarılı oldu. Şimdi kendimize bu özelliklerin büyük kısmını yeni Astra ile kompakt sınıfına taşımak gibi çok daha zorlu bir hedef koyduk” diyor Opel Genel Müdürü Hans Demant.

 

Yeni Astra ile sunulan yenilikçi teknolojilerin çoğunun kompakt sınıfta benzeri yoktur veya bu segmentte daha önce görülmemiş bir seviye getirmektedirler:

  • Ergonomik Spor Koltuklarda segmentteki en geniş ayar aralığı olan 8 yönlü bir ayar aralığı, 4 yönlü bel desteği ayarı ve uzatılabilir koltuk minderi bulunur. Tüm döşeme seviyelerinde mevcut olan bu koltuk seçeneğinde, sürücü koltuğu geliştirilmiş destek ve genel gövde konforu özelliklerine sahiptir.
  • Kompakt sınıfta, Almanya’daki ergonomi uzmanlarının ve doktorların oluşturduğu bağımsız bir panel olan AGR tarafından verilen ve en çok istenen onay damgalarından biri olan damgaya sahip tek koltuktur. Kompakt sınıftaki en gelişmiş aydınlatma sistemi olan, yeni nesil Opel bi-xenon Gelişmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+) sistemi dokuz farklı aydınlatma işlevi kullanarak, mevcut sürüş ve yol koşullarına uyacak şekilde yoğunluğunu ve mesafesini değiştirir.

 

Gövde mühendisliğindeki iki akıllı yenilik de Opel Astra’nın esnekliğinin artmasını sağlar:

  • Opel’in yeni bisiklet taşıyıcısı olan FlexFix, arka tamponun arkasına entegre edilmiştir ve yeni Astra hatchback’te seçenek olarak sunulur. Bagajının ucunun yanında bulunan bir bırakma kolu çekildiğinde kayarak arka tampondan dışarı çıktığından bisikletlerin taşınmasını kolaylaştırır.
  • Opel mühendisleri ve tasarımcılarının geliştirdiği yaratıcı bir fikir olan FlexFloor geniş bir çeşitlilikteki yüklerin kolaylıkla yerleştirilmesini sağlar. Bagaj zemini hareketlidir ve bagajın her bir köşesinin yanında bulunan ergonomik tasarımlı bağlantı kanalları kullanılarak üç seviyede yerleştirilebilir.