Cenevre Otomobil Fuarı 2010 - Opel Ampera

01.Mar.2010

Opel Ampera: Alman mühendisliği otomobil endüstrisini elektriklendiriyor

  • Genişletilmiş elektrikli sürüş menzili Opel’in gelişmiş itiş sistemlerindeki liderlik misyonunu gözler önüne seriyor.
  • Klasik akülü-elektrikli bir araçların aksine “menzil kaygısını” ortadan kaldırıyor. Sürücüye, tükenmiş akü nedeniyle yolda kalmayacağı konusunda güven ve gönül rahatlığı veriyor.
  • Akünün enerjisi düşük olduğunda, araç üzerinde bulunan bir motor-jeneratör tarafından üretilen enerji Ampera’nın menzilini 500 km’nin üzerine çıkmasını sağlıyor.
  • Hedeflenen üretim tarihi 2011. Avrupa piyasalarındaki ilk seri-üretim elektrikli taşıt olacak.
  • Günümüzdeki yakıt fiyatlarıyla Ampera’da elektrikli olarak alınan bir kilometrenin, klasik benzinli motorun yakıt harcamasının beşte birine karşılık geleceği hesaplanıyor.

 

Cenevre/Rüsselsheim. Sürüş menzili endişesinden uzak günlük kullanıma uygun bir elektrikli aile aracı olarak oyunun kurallarını değiştiren Opel Ampera, Opel’in çevre dostu otomobillerle de ön cephede yer alma arzusunu gözler önüne seriyor.

 

Opel Ampera, Opel’in yenilikçi teknolojilerdeki uzmanlığını kullanıp bunları uygun maliyetli hale getirerek alternatif itiş güçlerinde Avrupa’nın lideri olma misyonunun en önemli çalışmalarından birini oluşturuyor.

Opel Ampera – haftanın her günü kullanılabilen elektrikli otomobil

Beş kapılı, dört kişilik Opel Ampera, diğer gelişmiş itiş sistemlerinden farklı şekilde çalışan, çığır açan bir elektrikli itiş teknolojisi kullanıyor. Ampera elektrikli itiş sistemi birincil güç kaynağı olarak elektriği kullanıyor. Benzinli bir motor-jeneratör, kesintisiz ve sürekli bir sürüş sağlamak üzere akü boşaldığında elektrik üreten ikincil bir güç kaynağı olarak çalışıyor.

Ampera’nın tekerlekleri her zaman ve her hızda elektrikle dönüyor. Ampera 60 km’ye (MVEG) kadar yolculuklarda, 16-kWh’lık lityum-iyon aküsünde depoladığı elektrik enerjisini kullanır ve sera gazı emisyonu veya başka zararlı emisyonlar yaratmıyor. Ampera bu açıdan Avrupalı müşterilerin günlük sürüş alışkanlıklarına çok uygun olacak. Örneğin, Alman sürücülerin yaklaşık yüzde 80’i günde 50 km’den az yol yapıyor.

Ampera sürücüye özgüven ve gönül rahatlığı veriyor

Benzinle/E85’le çalıştırılan bir motor-jeneratör elektrikli tahrik ünitesini enerji ile beslemek için elektrik sağlarken, aynı zamanda aküyü şarj ediyor. Bu çalışma modu ile, araç üzerindeki şarj sistemi 230V çıkışa sahip standart bir ev prizine bağlayarak akü yeniden şarj edilmeden önce menzil 500 kilometreye kadar çıkarılabiliyor.

 

T şeklindeki akü paketinde bulunan 220’den fazla lityum-iyon hücre yüksek güç sağlıyor. Neredeyse tamamen sessiz çalışan elektrikli tahrik birimi 150 hp’ye karşılık gelen 370 Nm anlık tork sağlıyor; aracın sıfırdan 100 km/saate hızlanma süresi yaklaşık 9 (dokuz) saniye ve azami hız 161 km/saat.

 

Ampera evdeki herhangi bir 230v prizine takılabiliyor ve yaklaşık 3 saat içinde şarj edilebiliyor. Opel, İspanya’daki Iberdrola gibi enerji şirketleri ile elektrik araçlar için standardizasyon koşullarını ve şarj altyapısı oluşturulması koşullarını analiz ediyor.

Avrupa piyasalarındaki ilk seri-üretim elektrikli taşıt olacak. Hedeflenen üretim tarihi 2011. Akünün enerjisi düşük olduğunda, araç üzerinde bulunan bir motor-jeneratör tarafından üretilen enerji Ampera’nın menzilini 500 km’nin üzerine çıkmasını sağlıyor. Günümüzdeki yakıt fiyatlarıyla Ampera’da elektrikli olarak alınan bir kilometrenin, klasik benzinli motorun yakıt harcamasının beşte birine karşılık geleceği hesaplanıyor.