Opel, bir Anonim Şirket oldu.

04.Oca.2011

  • Otomobil imalatçısı Darmstadt Ticaret Sicil Kayıtlarında yer alır
  • Uzun vadeli başarı için gelecek planındaki sonraki adım
  • Marka için tescillerde yüzde sekizlik bir artış

Bugünden itibaren Opel, bir kez daha Anonim Şirket olarak faaliyetlerini sürdürecek. Şirketin yasal yapısında değişiklik yapılmasına yönelik olarak Kasım ayında yapılan başvuru Darmstadt mahkemesince hisse sahiplerinin kararının ardından resmen onayladı. Şu anda şirket Darmstadt mahkemesinde yasal olarak Adam Opel AG (“Aktiengesellschaft” - Anonim Şirket) olarak kayıtlıdır.


“Bu, Opel için yeni yıla mükemmel bir başlangıç ve şirketin daha sağlam bir şekilde ilerlemesine yardımcı olacak gelecek planlarımızı hayata geçirmemiz bakımından da yeni bir adımdır.” diye konuştu Opel/Vauxhall'su CEO Nick Reilly. “Avrupa'da 40,000'den fazla çalışana sahip Opel gibi büyük bir endüstri devi için Anonim Şirketi (AG) uygun bir yasal yapıdır. Bu sayede otomotiv sektöründeki diğer büyük rakipler karşısında kesinlikle daha sağlam bir zemin elde etmiş oluyor ve kurumsal yönetim ve yönetim sorumluluğu standartlarını daha da yükseltiyoruz. Kurumsal yönetime dair aynı ilkeleri Yeni GM'de de uygulandı.”


“Maddi katkılarından dolayı GM'e minnettarız. Reilly daha sonra "GM’in öz kaynak sağlaması, Opel'in yapısal değişiklik süreci bakımından son derece gerekliydi.” şeklinde ekledi. “Opel bakımından Anonim Şirkete geçişimiz büyüme planımızın başka bir önemli unsurudur, çünkü bu sayede şirketin kamuoyundaki itibarı artacak ve hem mevcut hem de gelecekteki çalışanları için Opel'i daha çekici bir kurum haline getirecektir.”


İşletme Komitesi Başkanı ve Denetleme Kurulunun Başkan Vekili Klaus Franz “Anonim Şirketi yapısına geçiş, şirket adına yeni bir başlangıcının sinyallerini veriyor. Yeniden yapılanma programının kabul edilmesi çalışanlar için en temel ön koşullardan biriydi. Tekrardan Anonim Şirketi olarak faaliyet göstermemizle birlikte Denetleme Kurulu düzeyinde özellikle ürün ve yatırım planlaması bakımından daha fazla fırsat elde edeceğiz. Ayrıca Anonim Şirket yapısı daha şeffaf bir yönetim anlayışı sağlamaktadır.” diye konuştu.


Şirketin yönetim kadrosunda herhangi bir değişiklik olmayacaktır. Nick Reilly, Opel/Vauxhall'un CEO'su olarak görevini sürdürecektir. Kendisi Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevlendirilmiştir. Yönetim kurulu üyeleri: Rita Forst, Mühendislik; Reinald Hoben, İmalat; Mark James, Finans; Holger Kimmes, İnsan Kaynakları; Alain Visser, Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası; Susanna Webber, Satın Alma.


Walter G. Borst, Denetleme Kurulu Başkanı ve Klaus Franz ise Denetleme Kurulu Başkan Vekili olarak görevlerine devam edeceklerdir.


Adam Opel AG'nin hisseleri menkul kıymetler borsasında işlem görmeyecek; GM, şirketin tek sahibi olarak kalacaktır. GM'nin üç aylık gelir raporları Opel mali faaliyetlerine dahil olmaya devam edeceğinden şirketin mali raporlamasında değişiklik olmayacaktır.


Opel, köklü bir Alman Şirketidir. 1862 yılında Rüsselsheim'da Adam Opel tarafından kurulan şirketin genel merkezi bugün hâlâ bu şehirdedir. 1899'dan beri otomobil üreten Opel, 1929 yılında Anonim Şirketi oldu. 2005 yılının sonlarında ise Limitet Şirket formatına geçti. Her bir Opel aracının kendi karakteristik ve markaya özgü çizgisini elde etmesini sağlayan 6,000'den fazla mühendisin, teknisyenin ve tasarımcının çalıştığı Uluslararası Teknik Geliştirme Merkezi'ne (ITDC) markanın kalbi olan Rüsselsheim ev sahipliği yapmaktadır.

Opel, önümüzdeki beş yıl içinde 11 milyar Euro yatırım yapacağını açıklamıştır. Bunun bir milyarı yalnızca yenilikçi ve yakıt tasarrufu sağlayan motorlar ve transmisyonlar geliştirmek amacıyla kullanılacaktır.


Yeni ürün portföyü geniş çapta beğeni toplamaktadır: Mevcut Insignia, Astra ve Meriva modelleri hâlihazırda Avrupa'da 50'den fazla ödül kazanmıştır ve pazardaki başarısı da katlanarak artmaktadır. 2010 yılının ikinci yarısında marka başta Almanya olmak üzere pazar payını yüzde sekiz oranında arttırdı. Opel'in Aralık ayındaki pazar payı yüzde 10,35 oldu ve bu da son dört yıl içerisinde markanın elde etmiş olduğu en yüksek rakamdır.