Opel Ampera Euro NCAP’ten Tam Not Aldı

25.Ağu.2011

  • En yüksek güvenlik standartlarını karşılayan elektrikli otomobil
  • Her test alanında istenilenin de üstünde bir başarı
  • Yandan çarpmalarda en fazla puanı alan ilk otomobil
Opel Haberler - Opel Ampera Euro NCAP’ten Tam Not Aldı

Rüsselsheim. Opel Ampera, bağımsız tüketici kurumu Euro NCAP’ten (Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı) beş yıldız aldı. Bu sayede, günlük kullanıma uygun Avrupa üretimli ilk elektrikli araç en yüksek güvenlik seviyesine ulaşarak Euro NCAP tarafından test edilmiş diğer Opel otomobilleri arasına katıldı. Opel Ampera, yolcu koruma, çocuk güvenliği, yaya koruma ve güvenlik asistanları dahil tüm kategorilerde maksimum güvenlik seviyesi için gereken puanın da üzerinde bir not aldı. Bu beş kapılı sedan ayrıca yandan çarpmalarda en iyi sonucu aldı. Sağlam gövde yapısı, güçlü yolcu hücresi ve etkili güvenlik koruma sistemleri Ampera’nın en iyi notu almasına sebep oldu.


Opel CEO’su Karl-Friedrich Stracke şöyle diyor: “Olası en yüksek güvenlik standartlarını sunmak Opel’de bir gelenek halini almıştır ve Ampera da güvenlik teknolojisindeki lider rolümüzü etkileyici bir biçimde sürdürmeye devam etmekte. Ampera, Euro NCAP test kategorilerinin her birindeki en yüksek seviye için gereken en katı gereksinimleri sadece karşılamakla kalmamış, istenilen seviyenin de üzerine çıkmıştır. Bu eşsiz bir başarı ve bununla gurur duyuyoruz.


Ampera, 2009’dan beri zorunlu olan ve Euro NCAP tarafından gerçekleştirilen yandan çarpma testlerinde en yüksek puanı alan ilk otomobil oldu. Bu testte araç 29 km/s hızla, ağaç olarak simüle edilen bir direğe çarptırılmıştır. Ampera’nın çekirdek gövde yapısının sağlamlığı ve sertliği sayesinde tüm yolcular çok iyi bir şekilde korunmuştur. Çarpma etkisi koruması aşırı sağlam yolcu hücresi sayesinde sağlanmıştır. Kaza esnasında en az deformasyon ve en yüksek kurtulma alanı sunması için tasarlanmıştır. Yüksek hızlı çarpmalarda, yolcu hücresinin önünde, yanlarında ve arkasında kaza esnasında enerjiyi emip kontrollü bir şekilde deforme olan bölgeler bulunmaktadır.

Opel Haberler - Opel Ampera Euro NCAP’ten Tam Not Aldı

Tüm kaza testlerinden sonra aracın elektrik yapısının güvenliği de test edilmiştir. Dokuz farklı modül halinde 288 hücreden oluşan Ampera’nın batarya kutusu aracın tam ortasında bulunmaktadır ve araç yapısı bunun etrafına inşa edilmiştir. Akıllı araç yapı tasarımı sayesinde batarya kutusu önden ve yandan çarpmalarda etkili bir şekilde korunmakta ve yerinde tutulmaktadır. Kaza sonrası elektrik güvenliği sağlamak için yüksek voltaj otomatik olarak kesilirken, acil durumlarda yüksek voltaj batarya kutusu kurtarma kişileri tarafından kolaylıkla çıkarılabilmektedir. Bir kaza sonrasında Ampera’da yolcu kompartımanına elektrolit sızıntısı olmaması ve elektrolitin sadece %7 kadarının yolcu kompartımanının ve bataryanın dışında bulunması gereklidir.

 


Ampera’nın aktif ve pasif güvenlik özellikleri arasında şunlar bulunmaktadır:


  • ABS fren sistemi, Çekiş Kontrolü, Elektronik Fren Gücü Dağılımı, Fren Destek Sistemi ve Elektronik Stabilite Kontrolü
  • 8 hava yastığı: ön, yan, diz hava yastıkları ve yolcuları yandan çarpmalara ve devrilmelere karşı koruyan tavana monte perde hava yastıkları
  • Navigasyon sistemi ekranına entegre olan arka görünüm kamerası opsiyonu
  • Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme sistemi
  • Arkadan çarpmalarda baş ve omurga yaralanmalarını önleyen aktif ve ayarlanabilir ön koltuk kafalıkları
  • Önden çarpmalarda bacak koruması sağlayan Katlanabilir Pedal Sistemi


Günlük kullanıma uygun elektrikli mobilite


Ampera “istediğiniz yere istediğiniz zaman gidin” mobilitesini sunan ilk elektrikli araçtır. 2012’de satışa sunulacak bu beş kapılı sedan dört yetişkin ve bagajları için yeterli alan sunmaktadır. 16 kWh’lik lityum-iyon batarya, 111 kW/150 hp’lik elektrikli sürüş ünitesine güç vermektedir. Sürüş tekniği, yol ve sıcaklığa bağlı olarak sıfır emisyonla 40-80 km arası saf elektrikli sürüş sunar. Bağımsız araştırmaların gösterdiğine göre Avrupalı sürücülerin %80’i günde 60 km’den az bir mesafe katetmektedir. Batarya gücü tükenmek üzere olduğunda benzinli motor otomatik olarak devreye girerek jeneratör görevi görür ve elektrikli sürüş ünitesine güç verir. Bu sayede bir dolum istasyonunda durmanıza gerek kalmadan 500 km’nin üzerinde bir mesafe katedebilirsiniz.