Yeni Opel Astra GTC: Keskin Görünüm, Hassas Sürüş.

07.Haz.2011

  • Nefes kesici tasarım: Etkileyici hatlara ve yolda sağlam bir duruşa sahip sportif Coupé
  • Seçkin şasi Sistemi: Tüm GTC versiyonlarında yüksek performanslı ön dikme bulunur
  • Günlük kullanım için ideal: Yenilikçi teknolojiler sayesinde ferah, esnek ve kullanışlı
New Opel Astra GTC: Sharp Looks, Sharp Drive

Rüsselsheim. Opel bu sene yoğun bir sonbahar geçirecek, çünkü ikon niteliğindeki üç yeni otomobilini piyasaya sunuyor: Otomotiv dünyasında çığır açan Genişletilmiş Menzile sahip elektrikli otomobil Ampera,, esneklik ustası yeni nesil Zafira Tourer ve üç kapılı kompakt spor otomobil Astra GTC. Astra GTC dünya prömiyerini 15-25 Eylül 2011 tarihlerinde Frankfurt am Main'da düzenlenecek olan 64. Uluslararası Otomobil Fuarı'nda yapacak.


Yeni Astra GTC keskin tasarımı ve sürüş üstünlükleriyle öne çıkıyor. Dış donanımında ise ince detaylara sahip heykelsi şekiller aracın pürüzsüz ve aerodinamik coupé hatlarını öne çıkartıyor. Ve yolda, tüm Astra GTC versiyonları, benzersiz bir denge kabiliyeti ve hassas sürüş hassasiyeti sunan Opel patentli Watt’s arka bağlantısı ile en iyi şekilde bütünleşen Yüksek Performansa sahip ön aks sisteminden istifade eder. Bu segmentte çok az sayıda radikal spor otomobillerde böylesi sofistike bir ön aks sistemi bulunmaktadır.


“Astra GTC, Opel ailesinin sportif üyesidir” diyor Opel/Vauxhall'un CEO'su Karl-Friedrich Stracke ve ekliyor; “Ekonomik, ferah ve esnek bir otomobil olmasının yanı sıra heyecan veren üstün sürüş performansıyla insanda arzu uyandıran spor bir coupé otomobil olarak Rüsselsheim'daki tesislerimizde tasarlanıp imal edildi. Kompakt spor otomobili segmentine yeni bir soluk getireceğinden eminiz”.


Tasarım ve sürüş dinamikleri bakımından GTC versiyonu en üstün Astra otomobilidir. Tüm Astra satışlarının %15'i ila %20'si göz önüne alındığında 2009'da % 8,3 olan Avrupa'daki segment payını 2010'da % 11,4'e çıkaran başarılı Opel kompakt ailesi daha da hareketlenecek.


Keskin hatlarla şekillenen güçlü gövde tasarımı

Yeni Astra GTC, geçen sonbaharda Paris'teki Mondial de l’Automobile fuarında tanıtılan Opel GTC Paris Konsept otomobilinden bir hayli ilham aldı. Kompakt, sportif beş koltuklu coupé çekiciliği ve olağanüstü hatlarıyla Astra GTC benzersiz bir tasarıma sahiptir: Yan ayna yuvası ve kısa anten haricinde dış donanım bakımından Astra ailesinin diğer üyeleriyle herhangi bir ortak noktası bulunmuyor. 17’den 20 inç’e kadar değişen yedi farklı jant tasarımlarından altısı da yalnızca GTC'ye özgüdür.


“Astra GTC'nin ‘heykelsi estetik Alman mükemmelliğiyle buluşuyor' şeklinde dile getirilen Opel'in tasarım dilini en iyi şekilde ifade etmesini ve otomobillere duyduğumuz tutkuyu yansıtmasını istedik” diyen Opel/Vauxhall Tasarım Bölümü Başkan Yardımcısı Mark Adams, “Ancak duygunun fonksiyonelliği gölgelemesini de istemedik: Astra GTC akıllı ve ekonomik bir rüya otomobildir.” diye ekledi.


Profil bakımından ise tasarımcılar, tasarımdaki hatların sayısını azaltarak eseri en üst seviyeye çıkardılar: sadece üç belirgin hatla araca canlılık kazandırıp Astra GTC'nin şeklini ortaya çıkardılar. Ön kapıdan arka çamurluğun altına doğru uzanan ve aracın yanlarına canlılık kazandıran zarif bir hat olan Opel'in karakteristik bıçak tasarımı Insignia'da olduğu gibi aynı yöne bakıyor. Dış tasarımdaki ikinci hat ise kapı kolunu içine alarak arkaya doğru uzanıyor, bu da yüzeyleri ince bir alt kesite ve geniş bir omuza yayarak GTC'nin sağlam duruşunu vurguluyor. Krom kaplı üçüncü hat ise tavanın pürüzsüz, sportif siluetini takip ediyor ve pencerelerin ön plana çıkmasını sağlıyor, bu da dikkatleri ustaca entegre edilen rüzgârlığa çekiyor.


Kusursuz ön tasarımda Opel'in V temalı tasarım çizgisi bulunuyor ve "kanat biçimli" gündüz farlarına sahip etkileyici ve keskin tasarımlı ön farlarla göze çarpıyor. Bunlar amblemi taşıyan krom kaplamalı zarif çubuk ve sportif bir hava katarak yarış otomobili hissi uyandırması için daha aşağıya yerleştirilen ayrı olarak duran trapezoid ızgara çevresinde parantez gibi duruyor.


Omuz bölümü Astra GTC'nin en çok dikkat çeken kısmı. Güçlü tasarımı araca gösterişli hatlar kazandırıyor ve yolda sağlam bir duruşu olmasını sağlıyor. C sütunundan gelen çizgi kuyruğa doğru uzanıyor ve tavan hattının devamıyla ustalıkla bütünleşen arka rüzgârlık çevresinde kıvrılıyor. Opsiyonel LED'ler arka lambaların "kanat biçimindeki" motifini vurguluyor.

New Opel Astra GTC: Sharp Looks, Sharp Drive

Yüksek teknolojiye sahip ön süspansiyon düzeni direksiyon hissini hassaslaştırıyor


Astra GTC mekatronik şaside Insignia OPC’dekine benzer çok özel, yüksek teknolojili bir ön süspansiyon sistemi bulunuyor. Yol tutuş performansını arttırmasının yanında sportif görünüme sahip bir otomobilden beklendiği üzere sürücülere daha hassas bir direksiyon hâkimiyeti de sunuyor.


Astra Hatchback ile karşılaştırıldığında, GTC şasisinin temel ebatları çok az bir oranda arttırılırken sürüş yüksekliği 15 mm düşürülmüştür. Arkadaki daha uzun kontrol kollarından dolayı aks mesafesi 10 mm artarak 2,685 mm'den 2,695 mm'ye çıkmıştır. Önde 1,584 mm (+ 40 mm) ve arkada 1,588 mm (+ 30 mm) olmak üzere her iki iz mesafesi de daha geniştir. Bu sayede araç dengesini, yol tutuşunu ve görsel etkiyi arttıran daha geniş lastik çapına sahip sportif tekerlekler kullanmak mümkün olmuştur.


Ancak asıl değişikliği gözle görmek mümkün değil. Aktarma organları ve donanım seviyelerine bakılmaksızın tüm Astra GTC versiyonlarına normalde sadece üst sınıf spor otomobillerde bulunan ekstra bir özellik ilave edildi: Yüksek Performanslı Gergi Kolu (HiPerStrut) ön süspansiyon. Astra'daki standart McPherson süspansiyonla karşılaştırıldığında HiPerStrut'un daha düşük bir aks pimi eğimi ve daha kısa bir mil uzunluğu var. Bu da tekerleğin daha iyi bir şekilde idare edilmesini ve daha iyi bir yol tutuşu sağlamasının yanı sıra, Astra GTC sürücülerine bekledikleri gibi sportif ve heyecan dolu bir sürüş hissi vermektedir.


Ayrıca HiPerStut lastik çökmelerini azaltır ve bu sayede araca daha geniş çaplı tekerlekler takılabilir. Aracı yola yapıştıran bu üstün düzen, yakın gelecekte çok daha sportif versiyonlarının piyasaya sürülmesinden önce bile tüm GTC sürücülerine sürüş heyecanını garanti ediyor.

 

Arka aks düzeni bileşik bir krank ile Watt bağlantısını birleştiriyor. Opel'e özel olan bu akıllı yapı zaten Astra'da ne kadar çok fayda sağladığını gösterdi. Çok bağlantılı bir akstan daha hafif ve daha küçük olmasının yanında muazzam bir konfor, harika bir ses yalıtımı ve olağanüstü stabilite/kontrol sağlıyor.

 

Astra GTC'nin şasisi Opel'in akıllı sürüşe tam duyarlı FlexRide şasi kontrol sistemine mükemmel şekilde uyum sağlayacak şekilde tasarlandı. Yol şartlarına, viraj alma hızına, araç hareketlerine ve bireysel sürüş tarzına otomatik olarak uyum göstererek daha iyi viraj alma performansı ve direksiyon tepkisiyle sürüş dengesini arttırıyor. Daha iyi yol tutuşu ve araç dengesi aynı zamanda acil durumlarda sürüş güvenliğini de arttırıyor. Ayrıca FlexRide sistemi tek bir düğmeye basarak aracın sürüş karakterinde değişiklik yapmak suretiyle üç farklı şasi ayarı sunuyor: dengeli bir sürüş sağlayan "Standart" mod, konfor sunan "Tour" modu veya daha aktif bir sürüş sağlayan "Sport" modu.

New Opel Astra GTC: Sharp Looks, Sharp Drive

Dört motor seçeneğiyle piyasaya çıkıyor, sportif versiyonları da yakında gelecek


Astra GTC, 4 farklı benzinli motor seçeneğiyle satışa çıkıyor.


Start/Stop sistemi aynı 103 Kw/140 bg güç çıkışına sahip 1.4 turbo kompresörlü benzinli motorla standarttır. Bu motor altı ileri manuel şanzımana sahiptir ve 200 Nm tork sağlar. 100 km’de 5.9 litre (139 g/km CO2) yakıt tüketir. Benzinli seçeneğinde şu andaki en iyi motor altı vitesli manuel şanzımanı bulunan 132 kW/180 bg’lik 1.6 turbo motordur ve saatte 220 km hıza ulaşabilir.


Frankfurt Motor Show'daki dünya prömiyeri çerçevesinde daha fazla motor seçeneği sunulacaktır. Bunlar arasında 2012'de çıkacak yüksek performanslı OPC de dâhil olmak üzere en sportif modeller yer alır.


Yenilikçi teknolojiler sürüş keyfini ve güvenliği arttırır


Motor her ne olursa olsun olağanüstü şasisinden dolayı bir Astra GTC'yi kullanmak keyif verici bir deneyimdir. Yenilikçi sistemlerin kullanılmasından dolayı keyifli olduğu kadar güvenli bir sürüş mümkündür.


Yeni, dördüncü nesil Bi-Xenon Sürüşe Duyarlı Ön Far (AFL 4) sistemi ilk defa Astra GTC'de kullanılmaktadır. Yoldaki diğer araçlara bağlı olarak uzun huzmeleri açıp kapatan bir Uzun Huzme Far desteği de dâhil olmak üzere AFL+'ın dokuz fonksiyonuna ek olarak bir de öndeki araçla olan mesafeyi hesaplayıp ön farın kısa huzme şeklini ayarlamak için Opel Gözü sistemindeki ön kamerayı kullanan Otomatik Far Yükseklik Ayarı (ILR) sistemiyle daha da geliştirilmiştir. Bu özellik sayesinde kimsenin gözünü kör etmeden yolun sürekli olarak en iyi şekilde aydınlatılması mümkündür. Bu on fonksiyonla Astra GTC, segmentindeki en iyi aydınlatma donanımına sahip otomobildir.

New Opel Astra GTC: Sharp Looks, Sharp Drive

Estetik ve işlevsel tasarım


Rakiplerine kıyasla coupé benzeri tasarımına rağmen Astra GTC fonksiyonellikten ödün vermiyor. Kabin içerisine beş kişi almakla kalmayıp esnek bagaj bölmesi sayesinde de 370 ila 1,235 litrelik bir bagaj alanına sahip ve bu da rakiplerinden 200 litre daha fazla. Bir önceki nesil GTC’ye göre kokpitte saklama hacmi, en ulaşılabilir saklama yeri olan orta konsolda yer açan elektrik park freniyle %50 oranda arttırılmıştır.

 

Astra GTC yüksek kalitedeki kokpitin tasarımı heykelsi şekilleri dinamik hatlarla birleştiriyor ve Sport versiyonu ile ayırt edici sportif karakteri; yeni döşemeler, renkler ve dekorlar sayesinde daha da belirginleşiyor. Alcantara ve Nappa uygulamalarını bir araya getiren yeni premium deri iç döşemeler mevcuttur. Daha iyi tutuş sağlayan standart spor direksiyon simidi GTC'nin heyecan verici karakterini yansıtıyor.


Her türlü sürücüye uyması için Astra GTC'deki ön koltuklar bu segmentteki en geniş ayarlama mesafesini sunar. Ergonomik olarak geliştirilmiş, sekiz yöne ayarlanabilen, dört yöne bel desteği olan ve bacak uzantısı bulunan ön koltuklara AGR (Aktion Gesunder Rücken - Sağlıklı Sırt Hareketi) adı verilen bir organizasyondaki bağımsız sırt sağlığı uzmanlarınca sertifika verilmiştir.


Astra GTC, Opel'in Rüsselheim'daki Uluslararası Teknik Gelişim Merkezinde tasarlanıp geliştirilmiştir ve Gliwice, Polonya'da üretilecektir.