Yeni Opel Zafira Tourer: Birinci Sınıf Yolculuk.

18.May.2011

  • Önemli bir atılım: Esnekliğin uzmanı üstün kaliteyi kucaklıyor
  • Özel koltuk konsepti: Bir aile otomobilinden beklenmeyecek kadar bir bireysel rahatlık
  • Dinamik görünüm: Atletik siluetle çarpıcı ön tasarımlar birleşiyor
  • Konfor ve Güvenlik: Yenilikçi sürücü yardım sistemleri rahat bir sürüşe katkı sağlıyor

Rüsselsheim. Opel Zafira Tourer dünya prömiyerini 15-25 Eylül 2011 tarihlerinde Frankfurt am Main'da düzenlenecek olan 64. Uluslararası Otomobil Fuarı'nda yapacak. Fonksiyonelliği ve rahatlığı mükemmel bir biçimde harmanlayan Zafira Tourer, Insignia'daki üstün kalite değerlerine, yenilikçi teknolojilere sahip olmasının yanında "heykelsi estetik Alman mükemmeliyetçiliğiyle buluşuyor" şeklinde ifade edilen Opel'in tasarım felsefesini monocab segmentine taşıyor.

 

İsmindeki “Tourer” çok önemli bir adıma işaret ediyor: Baştan sona yeniden tasarlanan Flex7 koltuk sistemiyle Opel'in üçüncü nesil kompakt monocab otomobili kabin esnekliği ve kalite bakımından yeni standartlar belirliyor. Ancak bu muazzam değişim kabin içerisindeki düzeninin değiştirilmesinden çok daha ötede. Aracın verdiği tüm deneyim baştan sona yepyeni bir boyut kazandı Yenilenen tasarımı, ferah kabin atmosferi, geliştirilen şasi ve konforu ve güvenliği arttıran yenilikçi teknolojileri sayesinde üstün kalitede rahat bir sürüş keyfi mümkün oluyor.

 

Araçtaki yeni esneklik anlayışı arka koltuktaki yolcularda yepyeni ve birinci sınıf bir his uyandırıyor

 

1999 yılında ilk defa piyasaya çıktığında birinci nesil Opel Zafira yalnızca sınıfındaki ilk yedi koltuklu otomobil değildi. Aynı zamanda tamamen entegre esneklik özellikleriyle yeni standartlar da belirlemişti. Bu da ağır koltukların sökülüp takılmasına gerek olmadığı anlamına geliyordu. 1999'dan beri Opel Avrupa'da birinci ve ikinci nesil olmak üzere 2.2 milyondan fazla Zafira satışı gerçekleştirdi. Meriva ile birlikte, monocab otomobil sınıfında Avrupa genelinde sınıf lideri olan Zafira, esneklik ve monocab segmenti bakımından Opel'in bir ölçüt olmasını sağladı.

 

Üstün esneklik yeni Zafira Tourer'ın en önemli argümanı. Opel mühendisleri akıllı Flex7 koltuk konseptini önemli ölçüde yeniledi. Üçüncü sıra tamamen katlanıp bagaj bölmesinin zeminiyle birleşirken, ikinci sıra da baştan aşağı yeniden tasarlandı: Artık tek bir parça değil, dümdüz katlanabilen ve bağımsız hareket ettirilebilen üç adet ayrı koltuktan oluşuyor. Her biri uzunlamasına 210 mm.ye kadar kayabiliyor.

 

Ayrıca, ikinci sıradaki yolcular limuzinlerdeki gibi muazzam bir koltuk genişliği ve rahatlığı sağlayan benzeriz opsiyonel Lounge Koltuğu sisteminden faydalanabilirler. Akıllı bir katlama mekanizması sayesinde, ikinci sıradaki orta koltuğun sırt bölümü, yan koltuklarda oturan yolculara konforlu bir kol dayama desteği sağlaması için katlanıp dönebiliyor. Yan koltukların uzunlamasına hareketi standart versiyonuna göre 280 mm ile 70 mm arasında daha fazla ve şimdiki Zafira'ya göre de 80 mm.den daha fazla olmak üzere uzatılabiliyor. Ayrıca yan koltuklar kabinin ortasına doğru 50 mm kadar kayabiliyor, bu da sınıfında tam bir yenilik.

 

Hem uzunlamasına hem de yanal hareketlerle "tekerlekli lounge"ta birinci sınıf bir konfor ve benzersiz bir yolculuk deneyimi sunuyor. Maksimum bireysel alan ve ergonomik özelliklerle yolcular seyahat sırasında istedikleri zaman konum değiştirebiliyorlar. Kişisel konfora verilen bu önem sayesinde Zafira Tourer bir aile otomobilinden çok daha fazlasını sunuyor. Opel tasarımcıları aracın esnek iç mekân özelliklerini ister iş seyahatinde, ister arkadaşlarla çıkılan uzun bir yolculukta olsun insanların rahatlayabilecekleri ve ferah atmosferin keyfini çıkarabilecekleri bir yaşam merkezine dönüştürdü.

 

Benzersiz özelliklerle Zafira Tourer'ın esnekliğini daha da artıyor

 

Geniş kabin alanı ve esnek koltuk sistemi sayesinde Zafira Tourer beş kişilik düzende 710 litrelik yük hacmi sağlıyor (bu rakam şimdiki Zafira'dakinden 65 litre daha fazla) ve tüm arka koltuklar katlandığında da 1,860 litre (+ 40 litre) hacim elde ediliyor.

 

İlk defa geçen sene Meriva'da kullanılan yenilikçi FlexRail sisteminin daha gelişmiş bir hali olan devrim niteliğindeki çok fonksiyonlu FlexConsole da dâhil olmak üzere oldukça geniş bir saklama alanı sunuyor. Standart belirleyen bu yenilik Zafira Tourer'daki üstün esnekliğin başka bir örneğidir. Alüminyum raylar üzerinde istenen konumda kaydırılabilen saklama kutusu ve bardak tutacağını bulunduran kol dayanağı, kolaylıkla ulaşılabilen ve son derece kullanışlı bir yer olan ön koltukların arasında oldukça geniş bir saklama alanının ensek bir biçimde kullanılmasına imkân tanıyor.

 

Opel'in ikinci nesil entegre FlexFix özel bisiklet taşıma sistemi de yeni Zafira Tourer'da ilk defa kullanılıyor. Bugüne kadar yaklaşık 60,000 Opel müşterisi arka tampona entegre olan ve tampondan tıpkı bir çekmece gibi çıkan ve oldukça beğenilen bu taşıma sistemini tercih etti. İlk nesilden elde edilen deneyimlerden yola çıkarak daha da geliştirilen bu ikinci nesil sistemde kullanımını çok daha pratik ve kolay hale getiren yeni bir sabitleme mekanizması bulunmaktadır.

Zafira Tourer atletik görünümüyle göze çarpıyor

 

“Zafira, Opel'in esneklik simgesidir ve bu üçüncü nesle daha fazla duygu ve üstün kaliteli özellikler kazandırmak istedik .” şeklinde konuştu Opel/Vauxhall'in Tasarım Departmanı Başkan Yardımcısı Mark Adams. “Opel Zafira Tourer gösterişli, sportif ve de üst sınıf görünümüyle öne çıkıyor.”

 

Farlardan sis lambalarına kadar uzanan "bumerang" biçimindeki ön far tasarımıyla dikkat çeken ön kısmı, Opel amblemini taşıyan çıkık orta kısım ve ikizkenar yamuk ızgarası ile dinamik, ilerici ve sıra dışı bir monocab otomobil sunar. Serideki diğer tüm modellerle uyumlu olarak ön farlarda Opel'in tipik “kanat biçimindeki” gündüz farı bulunmaktadır.

 

Zafira Tourer'ın hava akımıyla uyumlu aerodinamik gövde tasarımı yüksek hızlı trenleri andıran bir siluete sahiptir. Opel'in karakteristik "bıçak tasarımı araç gövdesine heykelsi bir hava ve hareket hissi katarken, aracın kemer hattı da hokey sopasına benzer bir biçimde yukarı doğru uzanır ve aracın ileri doğru atılan bir görünümü olmasını sağlar.

 

Ön farlardaki kanat biçimindeki tasarım LED teknolojisiyle geliştirilen arka lambalarda da tekrarlanır. Üzerinde Opel ambleminin bulunduğu yatay krom çubuk iki parçalı arka aydınlatma grubunun içine kadar uzanır ve Zafira Tourer'ın arka tarafına geniş ve sportif bir görünüm kazandırırken, araca da son derece estetik bir dokunuş katar.

 

Aracın iç kısmında ise ince A sütunları, geniş yan aynalar ve şimdi kapı panelinde bulunan yeniden konumlandırılmış yan dikiz aynası sayesinde sürücünün görüş mesafesi büyük ölçüde artmıştır.

 

Üst sınıf kalitedeki kabinde dinamik, heykelsi formlar ve ferah bir konfor hissi hâkimdir. Zafira Tourer'daki parlak, havadar lounge atmosferi, Opel'in ilk olarak 2005 yılında Astra GTC'de kullandığı ve opsiyonel olarak seçilebilen panoramik ön camla daha da zenginleştirilebilir. Aracın arkasına kadar uzanarak görüş mesafesini arttıran geniş camdan açılır tavanla birleşir.

 

Sürüşe Duyarlı FlexRide şasi kontrolü sürüş konforunu ve güvenliğini arttırır

 

Rahat bir sürüş deneyimi için Zafira Tourer'ın mekatronik şasisi olağanüstü bir konfor ve güvenlik sağlayacak şekilde tasarlandı. Önceki nesille karşılaştırıldığında sürüş konforu ve dinamik stabilite sağlamak amacıyla aks mesafesi ve tekerlek aralığı büyük ölçüde arttı: İz genişliği önde 1,584 mm (+ 96 mm) ve arkada 1,588 mm (+ 78 mm) iken, aks mesafesi de artık 2,760 mm (+ 57 mm) oldu.

 

Zafira Tourer'da izole bir alt şasiyle birlikte Insignia'daki ön aks ve McPherson süspansiyon bulunmaktadır. Arka aks düzeni monocab segmentinde benzersizdir. Astra'da olduğu gibi, Watt bağlantısı bulunan bileşik bir kranka sahiptir. Bu yapı birden fazla fayda sağlar: Olağanüstü bir denge/kontrol, konfor ve ses izolasyonu sağlarken, Zafira Tourer'da sunulan entegre bisiklet taşıma sisteminde yeterli bir alan bırakmayacak olan çok bağlantılı bir akstan daha hafif ve küçüktür.

 

Monocab segmentinde ender bulunan bir özellik olarak Zafira Tourer'da bulunan akıllı ve sürüşe tam uyumlu FlexRide şasi kontrol sistemi, istendiği taktirde sürüş konforunu ve güvenliğini arttırır. Yol şartlarına, viraj alma hızına ve bireysel sürüş tarzına otomatik olarak adapte olarak maksimum denge sağlar ve üç sürüş modu seçeneği bulunmaktadır: dengeli "Standart" mod, konfor ağırlıklı “Tour” modu ve daha aktif sürüş için “Sport” modu.

Akıllı yardımcı sistemler sayesinde çok daha iyi sürüş güvenliği

 

Yenilikçi Sürücü Yardım sistemleriyle yeni Zafira Tourer'ın sürüş konforu ve genel güvenliği daha da artıyor.

 

Diğer yenilikçi sürücü sistemleri de ilk defa Zafira Tourer'da kullanılmaktadır:

  • Yan Kör Nokta İkazı (SBSA) şerit değiştirildiğinde yakın çarpışma ihtimaline karşı sürücüyü uyarır.
  • Park manevralarını kolaylaştırmak amacıyla Gelişmiş Park Desteği (APA) uygun bir park yeri bulması ve buraya park etmesi için sürücüye yardımcı olur; Arka Görüş Kamerası sayesinde en dar alanlardaki zor manevralar bile sürücü için çocuk oyuncağı olur.

 

Son derece verimli dizel ve benzinli motor seçenekleriyle piyasaya çıkıyor

 

2.0 CDTI common-rail turbo dizel motor versiyonuyla Opel Zafira Tourer 2012 yılı başında piyasaya çıkacak. 121 kW/165 bg güç çıkışına sahip dizel motor üst düzeyde bir performans sunarken, 103 kW/140 bg 1.4 ECOTEC Turbo benzinli motor seçeneği ise olağanüstü performansın yanında son derece önemli bir yakıt ekonomisi sağlar. Altı vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri mevcuttur.

 

Özellikle şehir içindeki dur kalk trafiğinde yakıttan daha fazla tasarruf edilmesini sağlayan Opel’in yeni Start/Stop teknolojisi 1.4 Turbo benzinli ve 2.0 CDTI aktarma organları ile sunulmaktadır.