simTD Araştırma Projesi Filo Testlerinde Opel Başı Çekiyor

05.Ağu.2012

  • simTD: Dünyanın en büyük Araçtan Nesneye saha testlerinden biri Hesse’de başlıyor.
  • Araç iletişimi oluşturulmasında kilometre taşı
  • Yol hava uyarı işlevi: Gelişmiş trafik güvenliği için araştırmalar
Opel Haberler - simTD Araştırma Projesi Filo Testlerinde Opel Başı Çekiyor

Rüsselsheim. Daha güvenli, daha verimli ve daha çevreci kapasitelere sahip bireysel mobiliteye yönelik gelişmeler, günümüz toplumunda çok büyük bir konu. Bu süreçte, otomobil kullanıcılarının her biriyle (araçtan araca) olduğu kadar çevreyle de etkileşimi (araçtan nesneye) gittikçe önem kazanıyor. simTD (“Safe Intelligent Mobility – Test Field Germany”—Güvenli Akıllı Mobilite – Almanya Test Sahası) projesinin test aşaması Hesse’de başladı ve bu tür araç iletişiminin oluşturulması konusunda bir kilometre taşı niteliği taşıyor.

 

Opel Elektrik Elektronik Mühendislik Direktörü Dr. Burkhard Milke, “Ortak simTD projesi sonuçları, tüm Avrupa için yeni trendler belirleyecek. Pilot projenin başlatılmasıyla dünyanın en büyük, Araçtan Nesneye iletişimine sahip global saha testleri başlıyor,” diyor. “Araçlar, standart kurallar çerçevesinde birbiriyle veri değişiminde bulunmayı öğreniyor. Ayrıca aktarılan verilerin işlenip çabuk ve güvenilir bir şekilde sürücüye nasıl iletileceği konusunu da öğrenme aşamasındalar. Opel, geçmişte, DIAMANT gibi Araçtan Nesneye teknolojilerin bulunduğu projelerin temellerini atmıştı. Başarılı test hazırlıkları tamamlandıktan sonra öncülüğü ve simTD çerçevesinde filo testleri liderliğini Continental’den aldığımızda bu bulguları kullanıyor olacağız.”

 

Birkaç yıl süren yoğun hazırlıklardan sonra test aşaması, farklı Alman otomobil üreticilerinin bulunduğu 120 araçlık bir filo ile Frankfurt’ta başlayacak. Saha testleri yıl sonuna kadar devam edecek, araçtan araca teknolojiler ve artan trafik güvenliği ve verimliliğine dair bir dizi araştırmayı içerecek. Yaklaşık 450 test sürücüsü katılım gösterecek. Test sürüşleri esnasında milyonlarca iletişim paketi, veri değişimi için oluşturulacak. Test filosu çerçevesinde, son teknoloji ürünü araç iletişim donanımına sahip 20 Insignia Sports Tourer katılım gösterecek.

 

Testlerden elde edilen veriler, güvenilir ve iyi bir istatistiki sürücü ve test rotası ortalaması sağlayacak Würzburg Üniversitesi ve Münih Teknik Üniversitesi ile paylaşılarak analiz edilecek. Test rotaları, Frankfurt şehri ve Hessen Mobil işbirliği için özellikle seçildi. Tüm saha testi araçları ana üssü, Frankfurt Höchst’te bulunan bir sanayi tesisi. Filo, Hessian Traffic Control Center (Hesse Trafik Kontrol Merkezi) yakınlarındaki Drive Center (Sürüş Merkezi) tarafından kontrol ediliyor.

İstekler Listesinde Bir Numara: Yol Hava Uyarısı

simTD çerçevesinde test edilen unsurların arasında Opel’in sorumlu olduğu yol hava uyarısı işlevi geliştirilmesi anahtar bir rol oynuyor. Araştırmalara göre bu bilgi sürücülerin istek listesinde bir numarada yer alıyor. Yol hava uyarıları, yol koşulları ve sağanak yağmur, sis veya yan rüzgar gibi tehlikeli hava koşullarına dair uyarıların bulunduğu hava raporları gerçek zamanlı verilerini topluyor. Sürücüler için büyük önem teşkil eden bu veriler ile trafik güvenliğinde gözle görülür bir artış yaşanacağı öngörülüyor.

 

Saha testi yakınlarında konuşlandırılmış, asfalt kazıyıcı araçlar için zaten detaylı bilgi sunan dört yol hava bilgi istasyonu, testin temelini attı. Yoğuşma noktası ve yol yüzeyi sıcaklığı gibi kritik parametreler sürekli gözlem altında tutuluyor. Bu veriler temel alınarak bölgesel uyarılar oluşturulup sürücüye gösteriliyor. Saha testi için tüm ortakların kullandığı HMI (Human-Machine-Interface—İnsan-Makine-Arayüzü), Alman Yapay Zeka Araştırma Merkezi DFKI tarafından geliştirildi.

 

Federal Ekonomi Bakanlığı (BMWi), Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (BMBF), Federal Ulaşım, İnşa ve Şehir Gelişimi Bakanlığı (BMVBS), simTD için fon desteği sağlıyor, çünkü bu konsorsiyumun daha ileri görüşlü bir sürüş, trafik kontrolü ve trafik kazalarını önleme konularında büyük bir potansiyeli bulunuyor. Bakanlıklar, kabul edilen ve ortak kullanılan bir standardın, bu lider teknolojinin ticari oluşumunda olmazsa olmaz olduğu konusunda ikna olmuş durumda. simTD, öncü Alman otomobil üreticileri, otomotiv tedarikçileri, iletişim firmaları, araştırma enstitüleri ve kamu sektöründen destek ile başlatılan ortak bir proje. Proje ortakları arasında, Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental, Deutsche Telekom AG, Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e.V., Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI), Technische Universität Berlin, Technische Universität München, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Universität Würzburg, Hessen Mobil - Straßen- und Verkehrsmanagement, Stadt Frankfurt am Main bulunuyor. Bu proje, Alman Federal Ekonomi ve Teknoloji (BMWi), Eğitim ve Araştırma (BMBF), Taşımacılık, İnşa ve Şehir Gelişimi (BMVBS) Bakanlıkları, Federal Hesse Devleti, Alman Otomotiv Endüstrisi Derneği ve Araçtan Araca İletişim Konsorsiyum’u tarafından tanıtılıyor ve destekleniyor. BMWi, BMBF ve BMVBS, simTD projesini yaklaşık 40 milyon avro ile destekliyor. Diğer proje ortaklarının katkısı ise 31 milyon avroyu buluyor.