Yeni Opel Astra Ailesi: Daha Fazla Çeşit, Yeni Motorlar ve Teknolojik Özellikler

14.Haz.2012

  • Yeni güçlü motorlar: 2.0 BiTurbo CDTI 195 HP ve 2.0 280 HP benzinli turbo motor
  • Geniş yelpaze: 99g/km CO2 ecoFLEX motorundan yüksek performanslı OPC versiyonuna
  • Yeni sürüş sistemleri ile genişleyen yenilikçi teknolojiler
  • Daha keskin tasarım ile altı çizilen sportif tarz ve yüksek teknolojik standartlar
  • Yeni Sedan ile tamamlanan Astra Ailesi
Opel Haberler - Yeni Opel Astra Ailesi: Daha Fazla Çeşit, Yeni Motorlar ve Teknolojik Özellikler

Rüsselsheim.  Son teknoloji ürünü motorları, sürüş sistemleri ve yepyeni tasarımıyla Yeni Astra Sedan, Opel’in en başarılı ve ödüllü ailesine biraz daha sportif bir duygu ve çeşitlilik katıyor. Daha keskin bir iç ve dış görünüm, kompakt otomobil serisinin sportifliğini ve teknik güçlerini öne çıkarıyor. Yepyeni Sedan, 5 kapılı hatchback, Sports Tourer, coupé GTC ve yüksek performanslı OPC modeliyle Astra Ailesi tamamlanıyor.

Opel CEO’su Karl Friedrich Stracke şöyle diyor: “Yeni Opel Astra Ailesi mükemmel bir başlangıç yaptı. Model yelpazemizi verimli motor ve teknolojilerimizle genişletiyoruz. Tasarımı ise artık daha keskin ve daha güçlü. Bu kapsamda, kıyasıya rekabetin bulunduğu kompakt segmentte Alman mükemmeliyetçiliğinin en duygusal ifadelerini sunuyoruz.”

 

Doğrudan enjeksiyonlu ve turboşarjlı 2.0 benzinli turbo motor 206 kW/280 HP güç ve 400 Nm’lik tork değeri üreterek Astra OPC’ye gelmiş geçmiş en güçlü ve en hızlı Astra olma unvanını kazandırıyor. 250 km/s’lik azami hızıyla dudak uçuklatıcı bir 0-100 km rakamına sahip: 6 saniye!

 

En hızlı dizel Astra ise Insignia ile görücüye çıkan 400 Nm’lik etkileyici tork değerine ve 143 kW/195 HP’lik sunduğu maksimum güç rakamıyla 2.0 BiTurbo CDTI motor. Kompakt segmentte seri üretimi ilk kez yapılacak gelişmiş, sıralı BiTurbo motor teknolojisini kullanıyor. Birlikte çalışan iki turboşarj ile bu motor, Astra hatchback’te, Sports Tourer’da ve GTC’de yüksek performansı düşük yakıt tüketimiyle birleştiriyor. Bu üç farklı gövde tipi, kompakt segmentte rakipsiz yüksek performans dizel seçeneği sunuyor.

 

Opel ayrıca 103 kW/140 HP’lik 1.4 benzinli turbo motoruna yaptığı geliştirmeyi de açıklıyor. Bu motor araca, sollamalar gibi ek güç gereken durumlarda %10 daha fazla tork değeri veren overboost işleviyle geliyor.

Geniş yelpaze: 99g/km CO2 ecoFLEX motorundan yüksek performanslı OPC versiyonuna

Opel Haberler - Geniş yelpaze seçenekler: 99g/km CO2 ecoFLEX motorundan yüksek performanslı OPC versiyonuna

Yeni Astra Ailesinin motor gamı, sıradışı genişlikte bir müşteri kitlesine hitap edecek seçeneklere sahip. 70 kW/95 HP ve 109 g/km’lik CO2 salınımına ek olarak 4.1 l/100 km’lik en ekonomik motordan 195 HP’lik BiTurbo CDTI olan en güçlü dizel motora ve gelmiş geçmiş en güçlü Astra özelliği katan ve Astra OPC’ye 280 HP’lik güç sunan motora uzanan bir motor yelpazesi bulunuyor. 2012 başlangıcıyla 1.4 140 HP turboşarjlı LPG motorlar da kompakt segmentte Astra’nın en çeşitli otomobil olmasını sağlıyor. 2013’ün başlarında Astra Ailesi, buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu SIDI ECOTEC benzinli motorla da sunulacak. 1.6 litre hacimli ve turbo beslemeli bu motor 200 HP’ye kadar güç üretecek ve düşük yakıt tüketimiyle oldukça konforlu bir sürüş sunacak.

Yeni sürüş sistemleri ile genişleyen yenilikçi teknolojiler

Opel Haberler - Yeni asistan sistemler ile genişleyen yenilikçi teknolojiler

Teknik standartları daha da gelişmiş düzeylere çıkaran bir dizi özellik sürüş asistanı sistemlerde de görülebiliyor. Insignia ve Zafira Tourer’da görücüye çıkan pek çok premium teknoloji, daha fazla konfor ve güvenlik sunması için artık Astra Ailesi’nde de sunuluyor. Bu sistemler, sürücünün dikkatinin dağıldığı veya konsantrasyonunun bozulduğu gibi kritik durumlarda sesli ve görsel uyarılar vererek sizi potansiyel tehlikelerden koruyor.

 

Diğer asistan sistemler arasında, park noktalarını tespit eden ve park esnasında size yardımcı olan geri görüş kamerasıyla gelişmiş park pilotu, kör nokta uyarı sistemi ve radar temelli, 50-180 km/saat hızlarda aktif çarpışma önleyici frenleme özelliğine sahip adaptif hız sabitleyici (ACC) bulunuyor. ACC, belirlediğiniz hız sınırı çerçevesinde öndeki araç ile aranızda olan belirlediğiniz mesafeyi otomatik olarak hızlanıp yavaşlayarak koruyor.

 

Yeni sistemler, Astra için zaten oldukça geniş yenilikçi teknolojilere de destek oluyor. Bu özelliklerin bazıları kompakt segmentte tamamen benzersizken bazılarıysa rakipleriyle nadiren kıyaslanabiliyor. Bu özellikler arasında bi-xenon ön farlara sahip en yeni nesil Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+) bulunuyor. AFL, kendini sürüş ve hatta hava koşullarına göre otomatik adapte eden, aralarında uzun far asistanı, dinamik viraj aydınlatması, kavşak aydınlatması ve değişken huzme dağılımı gibi bir dizi sofistike aydınlatma modu barındırarak gece sürüşlerini daha konforlu ve güvenli kılıyor.

En İyi Sürüş ve Yol Tutuş İçin FlexRide, Tüm Astra GTC ve OPC’lerde HiPerStrut

Opel Haberler – En İyi Sürüş ve Yol Tutuş İçin FlexRide, Tüm Astra GTC ve OPC’lerde HiPerStrut

Zaten olağanüstü sürüş dinamiklerine sahip olan Astra’ların en üst seviyesinde müşterilerimiz, yol koşullarına ve sürücülerin belirlediği “Normal”, “Tour” ve “Sport” modlarına göre otomatik adapte olan, Opel’in akıllı FlexRide şasi sistemini seçebiliyor.

 

Daha sportif bir sürüş ve yol tutus için Astra GTC ve OPC modelleri ön aksta HiPerStrut ön süspansiyon ile geliyor. HiPerStrut yolu daha iyi kavrayarak viraj alma gücünü artırıyor ve kalkış esnasında aracın yanal hareketini gözle görülür ölçüde azaltıyor. Bu sayede sürücüler Astra’nın performansını sonuna kadar tadabiliyor.

 

Gelişmiş konfor için tüm Astra modellerinde ergonomik spor koltuklar sunuluyor. AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) sertifikalı bu koltuklar sürücü ve ön yolcunun sırtına gelişmiş destek sunuyor.

 

Opel tarafından icat edilip patenti alınan panoramik ön cam aracın tavanının ortasına kadar uzanarak sürücüye ve tüm yolculara Astra GTC ve OPC modellerinde sıradışı bir görüş açısı, alan duygusu ve sürüş deneyimi sunuyor. Diğer cam tavan çözümlerinin aksine görüşü azaltan bir dezavantaj bulunmuyor.

Canlı Astra Tasarımı Artık Daha Sportif ve Üst Sınıf Unsurlar Taşıyor

Opel Haberler – Canlı Astra Tasarımı Artık Daha Sportif ve Üst Sınıf Unsurlar Taşıyor

Astra hatchback ve Sports Tourer’a üst segment unsurları taşıyan daha da sportif, yeni bir yüz verildi. Yeni Astra Sedan’da da bu özellikleri görmek mümkün. Opel tasarım ekibi, Astra GTC’de olduğu gibi daha alçak bir alt ızgara kullanarak ön tasarım üzerine yoğunlaştı. Üst ızgarada ise, üç boyutlu bir derinlik veren kanat şekilli krom bara daha belirgin bir şekil kazandırıldı. Yeni krom bar yukarıya bakan uçlara sahip ve daha ortaya konumlandırıldı. Farlara siyah unsurlar eklenerek Enjoy’a daha sportif bir far tasarımı kazandırıldı. LED gündüz farları ise artık halojen ön farlar için sunulabiliyor.

 

Astra hatchback’in arka tasarımında ise plaka sabitleme bölümü daha fazla görsel bir derinlik kazanması için baştan yaratıldı. Hem hatchback hem de Sports Tourer modelinde arka tamponda plakanın hemen altında genişlik etkisini artıran bir krom çubuk bulunuyor.

 

Astra müşterileri için yepyeni jant tasarımları sunuluyor. Yeni, 17” alaşımlı jantlar Sport donanım seviyesiyle standart geliyor ve 18” ve 19” alaşımlı jantlar opsiyonel olarak sunuluyor. Her iki jant için de 5 çift kollu şık tasarımıyla geliyor. Ek olarak yeni ve sportif çok kollu alaşımlı kapak jant da Astra’da görücüye çıkıyor.

Astra, Opel’in Kompakt Başarı Hikayesini Devam Ettiriyor

İyice geliştirilen Yeni Astra Ailesi’yle Opel, 2009 yılında Golden Lenkrad (Altın Direksiyon), 2012 yılında DEKRA Kusur Raporu’nda en kusursuz araç ödülünün aralarında bulunduğu sayısız ödül kazanan kompakt otomobilinin başarısının üzerine koymaya devam ediyor.

 

Astra model ailesi markamızın anahtar bileşenlerinden biri. Satılan her 3 Opel’den 1’i Astra. Opel, kompakt segmentte 10. Nesil araçlarını sunuyor ve dördüncü nesil Astra’lar Avrupa’da toplamda çoktan 641.000 müşteriye ulaştı. 2009 sonbaharında lanse edilen Astra hatchback, 1 yıl sonra Sports Tourer ve 2011’in sonlarına doğru GTC sayesinde Astra, Avrupa’da, bütün pazarın dörtte birini oluşturan ve en çok aracın satıldığı kompakt segmentte satış sıralamasında üçüncülüğü (Almanya’da 2.’lik) elinde bulunduruyor.