Opel’in Yeni Kompakt OPC Modeli: Gelmiş Geçmiş En Güçlü Astra

18.Haz.2012

  • 206 kW/280 HP, 2.0 litre doğrudan enjeksiyonlu benzinli turbo motor
  • 400 Nm tork, 6 saniyede 0-100 km/saat ve 250 km/saatlik azami hız
  • FlexRide ve HiPerStrut ön süspansiyon ile özel yüksek performanslı şasi
  • Çok plakalı, mekanik kilitli diferansiyel
  • Isıya daha iyi dayanan hafif Brembo frenler
  • AGR onaylı yüksek performanslı çanak koltuklar
  • Güçlü OPC tasarımıyla saf sürüş tutkusu ve sportif iç tasarım
Opel Haberler - Yeni Kompakt OPC: Gelmiş Geçmiş En Güçlü Astra

Rüsselsheim. Opel’in Astra Ailesi’ne yeni bir yüksek performanslı üye katıldı. Corsa OPC ve Insignia OPC’den sonra OPC ailesini tamamlayan Astra OPC 206 kW/280 HP güç üretiyor. Doğrudan enjeksiyonlu ve benzinli 2.0 turbo motor Astra OPC’ye 400 Nm tork, 6 saniyelik 0-100 km hızlanma değeri ve 250 km/saatlik bir azami hız veriyor. Bu da onu gelmiş geçmiş en hızlı Astra yapıyor.

 

Bir önceki Astra OPC modeline kıyasla bu dört silindirli motor %25 daha fazla tork değeri ve 40 HP daha fazla güç üretiyor. Litre başına 140 HP güç üretimiyle Opel’in, litre başına en fazla güç üreten ilk otomobili olma unvanını taşıyor. Yeni turboşarj motor, Opel’in 2.0 250 HP’lik motoruna 30 HP ek güç eklenmesiyle tamamlandı. Ancak yine önceki Astra OPC modeline kıyasla yakıt tüketimi %12, CO2 emisyonları ise %14 oranında azatıldı. Yeni Astra OPC’nin emisyonları 221 g/km’den 189 g/km’ye, yakıt tüketimi ise 9.2 l/100 km’den 8.1 l/100 km’ye düşürüldü.

 

Opel mühendisleri turboşarja daha fazla hava akımı sağlaması için tamamiyle yeni ve son teknoloji ürünü bir emme sistemi geliştirildi. Egzoz gazının akışı daha da geliştirilerek motor performansı artırıldı. Turboşarj ise daha fazla hava basıncına dayanabilmesi için geliştirilerek dayanıklılığı yeni parçaların kullanılmasıyla iyileştirildi.

Opel Haberler – FlexRide, HiPerStrut ön süspansiyon ve kilitli diferansiyel ile özel yüksek performanslı şasi

FlexRide, HiPerStrut ön süspansiyon ve kilitli diferansiyel ile özel yüksek performanslı şasi

206 kW/280 HP, 400 Nm’lik sunduğu gücü kontrol altına alabilmesi için Opel mühendisleri Yeni Astra OPC’ye yanal dinamikler ve üstün yol tutuş kalitesi üzerine çalışılmış bir yüksek performans şasi paketi tasarladı. Bu şasi, ön aksta HiPerStrut ön süspansiyon, FlexRide şasi sistemi, mekanik kilitli diferansiyel ve Brembo frenler ile aracın sürüş dinamikleri üzerinde anahtar rol oynayan unsurlardan faydalanıyor.

 

FlexRide şasi sistemi ile sürücüye amortisörlerin sertliğini ayarlama, direksiyon ve gaz pedalının tepkilerini hassaslaştırma imkanı sunuluyor. Her biri benzersiz sürüş karakteristiği ve keyfi veren üç farklı mod arasından seçim yapılabiliyor. Standart modda günlük sürüş koşulları altında genel bir performans ve konfor sunuluyor. Sport tuşuna tek bir dokunuşla süspansiyon sertleşiyor, ağırlık transferi azaltılarak çeviklik artıyor, dolayısıyla viraj alma kolaylaşıyor. Bu esnada OPC modu ise en uç sürüş deneyimi yaşatıyor: Sport moduna kıyasla direksiyon tepkisi iyice hassaslaşıyor, gaz pedalı tepkisi artıyor ve şasinin tamamı maksimum performans sunması için ayarlanıyor.

 

Ek olarak genellikle sadece motor sporlarındaki araçlarda test edilip kullanılan Watt’s bağlantılı arka süspansiyon, Astra OPC’de bileşik krank ile birlikte kullanılarak özellikle de virajlarda üstün yanal denge ve artırılmış viraj alma kabiliyeti sunuyor. Aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası, aksın herhangi yatay hareketini önleyerek daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlaması.

 

Daha da sportif bir dokunuş eklemesi için Astra OPC’de, 20” alaşımlı ve OPC özel tasarımlı jantlar standart olarak geliyor. OPC mühendisleri, amortisörlerde ayarlamalar yapıp yay ve burçların sertliğini arttırarak şasiyi OPC standartlarına yükseltti.

 

Ek olarak Astra OPC’ye, ön aksta yola maksimum güç aktarılabilmesi için çok plakalı mekanik kilitli diferansiyel eklendi. Hızlanma esnasında veya yol yüzeyindeki değişimlerde olduğu gibi çok yüksek yanal güç olan durumlarda tekerleğin kaymasını azaltmaya yardımcı birkaç kavrama plakası bulunuyor. Bu özellik ayrıca günlük kullanımdan yarış pistlerine kadar geniş bir çerçevede kullanılabiliyor. Diferansiyelin statik temel tork kilidi ile olan koordinasyonu, yük ve boş durumlar arasında uyumlu bir tepkiyi ve geçiş karakterini garanti ediyor, boş durumda direksiyon tepkisine olan etkisini ve otomatik direksiyon tepkisini ortadan kaldırıyor ve son derece değişken tekerlek yüklerinde çekiş gücü rezervi bulunduruyor.

 

Astra OPC’deki 3 farklı ESP ayarı, sürücünün aracı ne kadar sportif süreceğini belirlemesine olanak veriyor. Standart olan ilk seçenek günlük durumlar için maksimum sürüş güvenliği sağlıyor. İkinci olan Competitive seçenek ise otomatik sistemlerin devreye girme eşiğini daha da yukarı çekiyor. ESP-off olan son mod ise sürücüye ESP’yi tamamen kapatma imkanı veriyor.

 

Astra OPC’deki fren sistemi, araç en yüklü haldeyken bile yüksek performans rakamlarına uygun olarak üretildi. OPC mühendisleri, daha büyük hava kanallarına, ek soğutmaya ve ilave soğutma deliklerine sahip, 355x32 mm diskler ve 4 pistonlu kaliperlerle 18” Brembo fren servoları kullandı. Astra OPC’de ayrıca yüksek performanslı özel fren balataları kullanıldı. Genel olarak Brembo fren sisteminin avantajı, tekrar eden frenlemeler esnasında oluşan ısıya karşı direnç ve geçici ve uzun süreli frenlemeler esnasında performans geribildirimi almak.

 

En rafine OPC gelenekleriyle uyumlu olarak Astra OPC de Almanya’da Nürburgring’in kuzeyindeki “Norschleife” pistinde test programına tabi tutuldu. Tüm OPC otomobilleri gibi Astra OPC de, dünyaca ünlü en zorlu ve en sert “Yeşil Cehennem”de test edildi. Geliştirme aşamasında olan her OPC modeli, 20.8 km’lik Nordschleife segmentinde 10.000 kilometreyi tamamlamalı. Bu da normal yollara kıyasla 180.000 kilometre yol yapmak demek. Maksimum müşteri memnuniyeti sağlaması için tüm bileşenlerin dayanıklılığı bu aşırı koşullar altında garanti ediliyor.

Opel Haberler – Yüksek Performanslı Astra OPC Kaslarını Gösteriyor

Tutkulu Tasarım: Yüksek Performanslı Astra Kaslarını Gösteriyor

Güçlü bir otomobil güçlü bir tasarıma ihtiyaç duyar. Astra OPC’nin gövdesi de güç ve hızın saf tutku ifadesidir. Buna ek olarak sürüş tutkunlarını cezbeden düz taban deri direksiyon simidi, son teknoloji ürünü hafif malzemeden yapılmış yüksek performanslı çanak koltuklar ve CAN veriyolu aracılığıyla iPhone üzerinden aracın tüm teknik bilgilerine erişilebilen bir iPhone PowerApp uygulaması bulunuyor. Kabinde ise yüksek kalite malzemeler ve OPC’ye özgü unsurlar sportif ve premium bir atmosfer oluşturuyor.

 

Özel tasarlanmış ön ve arka tampon, alt etekler, aerodinamik tavan spoyleri ve arka tampona entegre trapezoid şekilli iki egzoz borusu Astra OPC’ye daha da sportif bir dokunuş ekliyor. 20” alaşımlı ve OPC’ye özel tasarıma sahip jantlar ise kusursuz tasarıma çok daha güçlü bir görünüş kazandırıyor.

 

Yeni düz tabanlı OPC deri direksiyon simidinin çapı, Astra ailesindeki direksiyonlara kıyasla, motor sporlarından ilham alınarak 10 mm küçültüldü. Bu sayede direksiyon duygusu daha keskin, daha sportif ve daha doğrudan. Simit üzerindeki baş parmak bölgeleri, kavramayı ve göstergelerin görüş açısını artırmak için baştan tasarlandı. Kabinde kendini gösteren OPC’ye özel Arden Mavi veya Cool Pearl dikişler, iç tasarımda sportif ve premium bir atmosfer oluşmasına katkıda bulunuyor.

 

Bağımsız ortopedi uzmanlarından oluşan bir sağlık kuruluşu olan AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) tarafından onaylanan ve oldukça yüksek ergonomik standartları karşılayan son teknoloji ürünü yüksek performanslı çanak koltuklar da opsiyonel olarak sunuluyor. OPC mühendisleri, koltuk iskeletinde en yeni ve hafif malzemeler kullanarak ağırlık azaltımına gitti. Bu yeni ön koltuklar, gelişmiş yan destek ve daha alçak oturma pozisyonu sunarken dinamik sürüş deneyimini artırıyor ve 18 farklı ayara sahip. Opel, performans koltukların kenarlarını hidrolik olarak ayarlamanıza izin veren segmentindeki ilk otomobil olmanın gururunu yaşıyor. Koltukların alçaltılması aracı daha iyi hissetmenizi, bu sayede sürücü ve yol arasında daha yoğun bir temas sağlanması anlamına geliyor.

OPC Başarısı

Yeni Astra Ailesi’nin en sportif üyesi Yeni Astra OPC, OPC kısaltmasıyla ilişkilendirilen tüm teknik uzmanlık ve sportif potansiyelin altını çiziyor. Bir önceki Astra OPC, 7 yılda 15.000 adetten daha fazla sattı. Corsa OPC dışında Astra da yıllık satışlar arasında en çok satan Opel OPC modelleri arasında. Yapılan incelemelere göre 12 ayda yaklaşık 10.000 adet OPC modeli satışı yapılacağı tahmin ediliyor. Bu rakamın yarısını Astra OPC’nin, 3.000 adedini Corsa OPC’nin kalanını da Insignia OPC’lerin oluşturacağı tahmin ediliyor. Avrupa’da 270 HP ve üzeri yüksek performanslı kompakt araç yıllık satışları yaklaşık olarak 14.000’lerde seyrediyor. Bu rakamlar temel alınırsa Opel’in Avrupa’daki yüksek performanslı kompakt araç segmentinde %30’luk bir pazar payı elde edeceği öngörülüyor.

 

1999 yılından beri Opel model yelpazesindeki sportif dokunuşlardan sorumlu Opel Performans Merkezi, markanın profilinde anahtar rol oynayan bir unsur. Çarpıcı tasarım, en son teknoloji ve sıradışı sürüş dinamikleriyle oldukça duygulu ve tutkulu bir imaj barındırıyor. “OPC” harflerine sahip tüm modeller, o modelin en duygusal dokunuşu olarak konumlandırılıyor. Satışı yapılmakta olan OPC modelleri arasında 141 kW/192 HP (veya 154 kW/210 HP – Nürburgring Edition) ile Corsa OPC ve 239 kW/325 HP Insignia Sedan veya Sports Tourer bulunuyor.

Sportif Dokunuş: Opel Modelleri İçin “OPC Line” Ürünleri

Performans odaklı OPC modelleri müşterilerine ek olarak pek çok müşteri de Opel’lerini en kaliteli “OPC Line” ürünleriyle kişiselleştirebiliyor. Fabrika çıkışlı olarak da sipariş edilebiliyor. Opel kullanmakta olanlar yetkili Opel satıcılarına gidip araçlarına geri uyumlu parçalar taktırabiliyor. OPC Line ürünleri arasında gövde bileşenleri, alaşımlı jantlar, direksiyon simidi veya vites topuzu gibi iç dekor unsurları bulunuyor. Tüm parçalar Opel tasarımcıları ve mühendisleri tarafından ilgili model için özel olarak geliştiriliyor.