Monte Carlo’nun Galibi Opel Ampera

26.Mar.2012

  • Alternatif enerji kategorisinde en iyi 10 arasında 4 Ampera
  • 130 rakip arasından Fransız ekip Darniche/Lambert’ın başarısı
  • Ampera’nın yakıt tüketimi ve dayanıklılık becerisi
Opel Haberler: Monte Carlo’nun galibi Ampera. Fransız ikili Bernard Darniche (sağda) ve Joseph Lambert (solda), 30 farklı markanın 130 aracın arasından birinci oldu.

Rüsselsheim / Monte Carlo. 2012 Yılın Otomobili ödülünü aldıktan sonra Opel Ampera, ilk kez katıldığı 13. Uluslararası Monte Carlo Rallisi elektrikli araçlar ve alternatif enerji ayağını kazandı. 4 Ampera, 10 araç arasından en üst sıraları elde etti. Fransız ikili Bernard Darniche ve Joseph Lambert bu zorlu etabı kazanmayı başardı. Yarışmanın son etabı olan Pazar günü devrim niteliğindeki elektrikli araç, Côte d’Azur merkezinde bitiş çizgisini birinci olarak geçti. 30 farklı markadan 130 rakibin katıldığı bu rallide, 1 özel Ampera takımı da dahil olmak üzere toplam 7 Ampera takımı start aldı. Diğer rakipler arasında Renault Fluence Z.E., Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV ve Peugeot Ion bulunuyordu. Genel başarıdan farklı olarak Charlotte Berton ve Olivier Sussot’un temsil ettiği Ampera takımı üçüncü, Jean-Claude Andruet ve Patrick Lienne’in temsil ettiği Ampera takımı yedinci, Hanns Werner Wirth ve Daniel Riesen’in temsil ettiği Ampera takımı ise yarışmayı sekizinci tamamladı.

 

Opel’in E-mobilite Direktörü Enno Fuchs şöyle diyor: “Oldukça zorlu koşullar altında gerçekleştirilen çokyönlülük yarışmasında elde edilen bu başarı, Ampera’nın dayanıklılık ve yakıt verimliliği arasındaki etkileyici dengeyi kanıtlıyor. Alternatif itiş gücü sistemlerindeki líder rolümüzün altını çiziyor.” Bu yıl 13.’sü düzenlenen ve alternatif enerji kullanan tüm araçlar için en eski motorspor etkinliği olarak ün yapmış “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles”, 1995 yılından beri Monte Carlo Automobile Club tarafından düzenleniyor.

Opel Haberler: Monte Carlo’nun galibi Ampera. İkinci gün takımlar, Monaco’dan, Fransız Alpleri boyunca orijinal Monte Carlo Rally rotasından  oluşan 272 kilometrelik bir mesafeyi tamamlamak zorundaydı.

Alternatif enerjiler için dayanıklılık testi

Ralli, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand ve Lugano’dan başlayıp Fransız bölgesi Alpes-de-Hate-Provence’in merkezi Digne-les-Bains’ten geçerek Monaco’ya 550 kilometre boyunca devam etti. İkinci gün takımlar, Monaco’dan, Fransız Alpleri boyunca orijinal Monte Carlo Rally rotasından oluşan 272 kilometrelik bir mesafeyi tamamlamak zorundaydı. Bu iki günde takımlar devamlılık testlerine tabi tutuldu ve sürüş yeteneklerini, araçlarının sınırlarını zorlayarak kanıtlamak zorunda kaldılar.

 

Devamlılık testlerinden farklı olarak yakıt tüketimine odaklanıldı. Yakıtın enerji yoğunluğu ve yüketimi, CO2 emisyonu ve araç ağırlığı baz alınarak elde edilen biro ran sayesinde organizatörler bir karşılaştırma değeri oluşturup genel bir sıralama hazırladılar. Zaferi pilot Bernard Darniche ile birlikte kutlayan Fransız rally copilot Joseph Lambert şunları söyledi: “Ampera’nın karmaşık teknolojisine daima güvenebiliriz. Bize bu başarıyı o getirdi.” Darniche’in 1979 Monte Carlo Rallisi’nde bir zaferi ve Col de Turini özel etabında 10’dan fazla başarısı bulunuyor.

 

Opel Ampera her yere istediğiniz zaman gidebilen ilk elektrikli otomobil. 111 kW/150 hp’lik elektrik motoruna güç veriyor. Sürüş tarzı ve yol koşullarına bağlı olarak sadece batarya modunda, karbon salınımında hiç bulunmadan 40-80 kilometre katedilebiliyor. Ampera’nın Voltec elektrikli itiş sistemi 370 Nm tork sunuyor. 161 km/s azami hıza sahip Ampera, 0’dan 100 km’ye 9 saniyede çıkıyor.