Opel’de Yeni Nesil Motorların Tanıtımı, Benzinli 1.6 Turbo Motorla Başlıyor

13.May.2012

  • 1.6 litre buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu, Start & Stop sistemli turbo motor
  • %13 oranında daha düşük yakıt tüketimi CO2 emisyonu
  • Yüksek tork, rafine güç
  • 12 ayda yeni motor seçenekleri

Opel Haberler: Opel’de Yeni Nesil Motorların Tanıtımı, Benzinli 1.6 Turbo Motorla Başlıyor

Rüsselsheim. Opel, motor yelpazesini yeniliyor. Üç tamamen yeni benzinli ve dizel motor seçenekleri, mevcut portfolyodaki çekirdek motorların yerini alıyor. Amaç ise sadece düşük tüketim ve emisyonla değil, aynı zamanda yüksek tork ve azaltılmış ses geliştirmeleriyle endüstride öncü bir rol üstlenmek.

 

Tanıtılacak ilk benzinli motor ise 1598 cc hacmiyle, dört silindirli, doğrudan enjeksiyonlu ve Start & Stop sistemine sahip. Yeni SIDI (buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu) ECOTEC motor farklı modeller için farklı güç seçenekleri ile sunulacak. Bu motorun üretimi, Macaristan’daki Szentgotthardt fabrikasında 2012’nin sonlarında başlayacak.

 

Pürüzsüz hızlanma, etkileyici çekiş gücü, düşük ses seviyeleri ve yakıt tüketimi ana odak noktaları oldu. Mühendisler, litre başına 187.5 Nm tork elde ederek asıl vurguyu tork değerine çekti. 300 Nm’lik en yüksek tork değerine, 1700 d/dk’dan itibaren ulaşılıyor. 200 hp’ye kadar üretilen güce ise 4700 d/dk’da ulaşılıyor. Bir önceki 1.6 benzinli turbo motora kıyasla bu yeni motor yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını %13 oranında azaltıyor.

Opel CEO’su Karl-Friedrich Stracke, “12 ay gibi kısa bir sürede üç yeni motor nesli lanse ediyoruz. Bu da bizim yeni ürünleri ne kadar hızlı bir şekilde tanıttığımızı gösteriyor,” diyor. Benzinli motorlar direktörü Thomas Johnen ise “Yeni 1.6 litre doğrudan enjeksiyonlu motorumuz tork anlamında gerçek bir dev. Güç üretimi son derece pürüzsüz ve oldukça sessiz,” diyor.

Buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu ilk Opel motoru, Signum ve Vectra modellerinde 2003 yılında sunulan ve sonrasında Zafira’ya eklenen, 114 kW/155 HP’lik değerleriyle 2.2 lt. ECOTEC motoruydu. 2007 yılında GT modeli, Opel’in ilk doğrudan enjeksiyonlu benzinli turboşarj motorunu, 2.0 194 kW/264 HP değerleriyle sundu. Bir yıl sonra bu motor Opel’in amiral gemisi Insignia’ya 162 kW/220 HP ve 184 kW/250 HP olmak üzere iki farklı güç seçeneği ile tanıtıldı. Yeni Astra OPC ise 206 kW/280 HP’ye kadar güç üreten bu motorun en yenisinden güç alacak.