Opel’de Kapsamlı Güç Aktarım Organlarına Dair Yenilikler Başladı

09.Nis.2013

  • 2016 yılına kadar 3 yeni motor ailesi ve 13 yeni motor
  • 2016 yılına kadar %80’i yenilenen motor portföyü
  • Sınıfının lideri performans veren 1.6 litre benzinli ve dizel turbo motorlar
  • Daha fazla güç, daha düşük tüketim ve emisyon rakamları için motor küçültme
  • Sınıfının lideri yalıtım ile kapsamlı ses mühendislik önlemleri
  • Yenilenen manuel şanzımanlar ile üstün vites geçişleri
Opel Haberler - Opel’de Kapsamlı Güç Aktarım Organlarına Dair Yenilikler Başladı

Rüsselsheim.  2012 ve 2016 yılları arasında 3 yeni motor ailesi ve 13 yeni motor çıkararak Opel, motor portföyünün %80’ini yeniliyor. Aynı dönemde bir dizi yeni şanzıman da lanse edilecek. Tümüyle yeni 1.6 litre benzinli ve dizel motorların yanısıra yeni nesil 5 ve 6 ileri şanzımanlar tanıtarak güç aktarım organları yenilemeleri başladı. Bu yeniliklere düşük hacme sahip yeni bir benzinli motor ailesi daha katılacak. Her biri sınıfında öncü bir rafine performans sunması için geliştirildi.

 

Daha fazla güç sunarken daha az yakıt tüketen ve daha az emisyon rakamları sunan küçültülmüş motorlara artan müşteri talebini karşılamak için bu yeni benzinli ve dizel motorlar, Opel modellerine aşama aşama ekleniyor olacak.

Opel Haberler – 1.6 CDTI ve 1.6 SIDI Turbo Motorlar

Her iki 1.6 litrelik motor ailesini tanımlamak gerekirse sınıfındaki en iyi güç yoğunluğu ve rafine seviyeleri diyebiliriz. Daha da geliştirilen vites kutuları ile daha pürüzsüz vites geçişleri, Opel’in rakipleriyle aynı seviyede rekabet etmesine olanak veriyor. Tümüyle yeni 6 ileri otomatik şanzıman ve otomatize manuel şanzımanın da yakın bir zamanda tanıtılması planlanıyor.

Sınıfının öncüsü: Tümüyle yeni 1.6 SIDI Turbo benzinli motor

Opel Haberler - Tümüyle yeni 1.6 SIDI Turbo benzinli motor

Buji Ateşlemeli Doğrudan Enjeksiyon (SIDI) özelliğine sahip 4 silindirli tümüyle yeni benzinli bu turbo motor 2 farklı güç seçeneği ile sunulacak. Eco Turbo versiyonu 125 kW/170 HP güç ve 280 Nm’lik bir tork rakamı sunarken, ideal yakıt tüketimi, yüksek en alt tork ve mükemmel esneklik üzerine odaklanıyor. Performance Turbo ise, litre başına 125 HP güç sunarak Opel’i rekabette 1 numaralı sıraya oturtan, 147 kW/200 HP’lik bir güç ve 300 Nm’lik etkileyici bir tork rakamı ortaya koyuyor.

Opel Haberler – Opel’in bir önceki 1.6 litrelik turbo motoruna kıyasla emisyon rakamları ve yakıt tüketimi %13 oranında azaltıldı, maksimum güç ve tork rakamı %30 oranında artırıldı

Opel’in bir önceki 1.6 litrelik turbo motoruna kıyasla emisyon rakamları ve yakıt tüketimi %13 oranında azaltıldı, maksimum güç ve tork rakamı %30 oranında artırıldı. Eco Turbo’nun olağanüstü esnekliği beşinci viteste 80-120 km/saat hızlanmasında %20 artış ile kanıtlanırken 200 HP’lik Performance Turbo versiyonu ise motorun karakterine daha da sportif bir dokunuş ekliyor.

Öne çıkan teknik özellikler:

 

  • Sınıfının öncüsü geliştirmeler: Sarsıntısız çalışma için denge milleri bulunan sınıfındaki tek motor, ince cidarlı ve daha hafif tasarlanan yeni silindir bloğu, alüminyum pres döküm yataklara sahip iki parçadan oluşan alt krank muhafazası, ‘ses mühendisliği’ önlemleri ile daha düşük gürültü ve titreşim seviyeleri, modele özel uygulamalarda ince ayarlar.
  • Düşük emisyon ile ideal yakıt verimliliği: Buji/enjektör üniteleri, yanma odasının tepesinde merkeze konumlandırıldı.
  • Hızlı gaz pedalı tepkisi: Twin-scroll turbo tasarımına kıyasla daha hızlı tepki veren dinamik turboşarj basınç stratejisi ve daha iyi hava sıkıştırması sağlayan kompresör. Alçak ve yüksek basınç rezonatörleri ile azaltılan hava akımı uğultusu ve titreşim sesi.

Sınıfının lideri: Tümüyle yeni 1.6 CDTI dizel motor

Opel Haberler - Sınıfının lideri: Tümüyle yeni 1.6 CDTI dizel motor

Opel’in tümüyle yeni 1.6 litre turbo dizel motoru tüm anahtar noktalarda sınıf lideri performans sunuyor. Zafira Tourer ile lanse edilen, 1.7 litre motorların ve bazı daha düşük güç seviyelerine sahip 2.0 litrelik dizel motorların yerine geçecek olan motor, Opel model yelpazesine aşama aşama eklenecek. Daha güçlü versiyonlar ise geliştirme aşamasında.

 

100 kW/136 HP’lik maksimum güç ve 320 Nm’lik maksimum tork rakamıyla Opel’in tamamen alüminyumdan oluşan dizel motoru, litre başına 85 HP ile etkileyici bir güç yoğunluğuna sahip. Zafira Tourer ile kanıtlanan düşük yakıt tüketimi ve emisyon rakamları ise sınıfındaki en iyi rakamlar.

Opel Haberler – Tasarımındaki ‘ses mühendisliği’ önlemleri sayesinde 1.6 CDTI motorda yapılan ince ayarlar ile gürültü ve titreşim seviyeleri iyice azaltıldı

Benzinli versiyonu kadar 1.6 CDTI turbo dizel motor da tasarım aşamasında bir dizi ‘ses mühendisliği’ önlemler dizisine tabi tutularak yapılan ince ayarlar sonucunda gürültü ve titreşim seviyeleri iyice düşürüldü. 1.6 litre turbo dizel motor kullanan rakipleriyle kıyaslandığında Zafira Tourer en düşük gürültü seviyesiyle öne çıktı.

 

Opel’in BlueInjection Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) sistemi veya Nitrojen oksit (NOx) hapsetme teknolojisi ile Euro 6 emisyon standartları karşılandı. 1.6 CDTI turbo dizel motor, çalışır halde benzinli versiyonu kadar temiz.

Öne çıkan teknik özellikler:

 

  • Alüminyum malzemeden üretilen silindir bloğu ve kapakları ile 20 kilogramdan fazla ağırlık tasarrufu.
  • Verimli, temiz ve sessiz çalışması için kapalı devre yanma kontrolü ve döngü başına 10 adede kadar çoklu yakıt enjeksiyonu.
  • 1.7 barlık maksimum destek basıncında çalışan, değişken geometrili ve su soğutmalı turboşarj.
  • En düşük iç motor sürtünme oranı, değiştirilebilir su pompası ve hacim ayarlı yağ pompası gibi özellikler sayesinde daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon rakamları.
Opel Haberler – Gelişmiş manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri

Gelişmiş manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri

Dahili ve vites mekanizmasında yapılan bir dizi geliştirmeler sayesinde Opel’in yeni nesil 5 ve 6 ileri şanzımanları, rakiplerinin sunduğu şanzımanlar ile kıyaslandığında olağanüstü sonuçlar ortaya koydu. ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira ve Insignia modellerine eklenecek bu yeni şanzımanlar, 130 Nm’den fazla tork rakamı sunan motorlar için kullanılacak.

 

235 Nm’ye kadar bir maksimum tork değeri sunan daha küçük otomobiller için Opel tümüyle yeni bir 6 ileri şanzıman geliştirdi. Benzer şanzımanlardan gözle görülür oranda daha hafif olan bu şanzıman bir sonraki nesil ünitelerde yapılan modifikasyonların pek çoğunu bünyesinde barındırıyor.

Opel Haberler – 5 ileri otomatiğe ek olarak sıralı geçiş ve Start & Stop özelliğine sahip yeni bir otomatize manuel şanzıman ise geliştirme aşamasında

ADAM ve Corsa için 5 ileri otomatiğe ek olarak sıralı geçiş ve Start & Stop özelliğine sahip yeni bir otomatize manuel şanzıman ise geliştirme aşamasında.

 

Uzun vadede, Opel’in mevcut 6 ileri otomatik şanzımanında yapılacak geliştirmeleri tümüyle yeni bir 8 ileri otomatik şanzımanın tanıtımı takip edecek. Daha geniş vites dağılımı sayesinde %3’ten daha iyi bir oranda bir yakıt ekonomisi sağlanacak.