Yeni Astra GTC’de Oldukça Verimli 170 HP’lik Benzinli Motor Seçeneği

04.Haz.2013

  • Ruh ikizi: Güçlü motor ve sportif coupé karakteri
  • Rakipsiz: Overboost ile 280 Nm’lik tork gücü
  • Tutumlu güç: Önceki motora göre %15 daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu
  • Çekici bir seçenek: Benzinli motor yelpazesini modernize eden yeni doğrudan enjeksiyonlu Turbo
Opel Haberler - Yeni Astra GTC’de Oldukça Verimli 170 HP’lik Benzinli Motor Seçeneği

Rüsselsheim.  Kapsamlı motor yenilikleri Yeni Astra GTC’de, tümüyle yeni 1.6 SIDI Turbo (Buji Ateşlemeli Doğrudan Enjeksiyon) motor ile devam ediyor. Bu yeni nesil Turbo motor, varolan 1.6 Turbo motorun yerine geçerek kompakt coupé’nin motor değişikliklerini tamamlıyor. 125 kW/170 HP’lik motor, kısa bir süre önce Cascada, Yeni Astra, Yeni Astra Sports Tourer ve Zafira Tourer’da görücüye çıkmıştı. Bu sefer doğrudan rakipleriyle karşılaştığı alanda Yeni Astra GTC’ye ekledi. 260 Nm’lik maksimum tork gücü (overboost işlevi ile 280 Nm’ye kadar çıkabilir), 219 km/saatlik azami hızı, NEDC düzenlemesine göre 100 km’de 6.1 litrelik son derece düşük yakıt tüketimi ve 143 g/km’lik emisyon rakamıyla Yeni Astra GTC 1.6 SIDI Turbo, rakiplerini zor durumda bırakıyor.

 

Opel Yönetim Kurulu Mühendislik Üyesi Mike Ableson konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “2016 yılına kadar 3 yeni motor ailesi, 13 yeni motor ve bir dizi yeni şanzıman seçenekleri tanıtacağız. Yeni nesil 1.6 SIDI Turbo, kapsamlı motor atağımızın başlangıcı olarak nitelendirilebilir. Bu yüzden bu motorun sportif kompakt bir coupé’de sunulması son derece normal. Mükemmel performansa sahip doğrudan enjeksiyonlu Turbo motor, Astra GTC’nin karakterine kusursuz bir eş gibi. Güçlü performans, sıradışı ekonomi ve çekici tasarımı bir araya getiriyor.”

 

1.6 SIDI Turbo motora sahip Yeni Astra GTC için en yakın Opel Yetkili Satıcısı ile iletişime geçebilirsiniz.

Opel Haberler – Yeni nesil 1.6 SIDI Turbo: 125 kW/170 HP doğrudan enjeksiyonlu motor

Yüksek rakamlar: Daha fazla tork, daha iyi performans, daha düşük tüketim

Yeni doğrudan enjeksiyonlu 1.6 litre Turbo motor, Yeni Astra GTC’de örnek niteliğinde değerler sunuyor. 1650-3200 devir aralığında 260 Nm’lik tork rakamıyla (overboost işlevi ile 280 Nm), önceki motora kıyasla %22 daha fazla güç sunuyor. Bu motor ile Yeni Astra GTC, kendini, güç rakamı 240-250 Nm arası değişen 1.4-1.8 litrelik motorlar arasındaki rakiplerinden ayırıyor. Ancak etkileyici güç geliştirme sadece düşük devir aralığındaki tork rakamından ibaret değil. 219 km/saatlik azami hızıyla Astra GTC SIDI, doğrudan rakiplerine meydan okuyor. 0’dan 100’e 8.6 saniyede, 5. Viteste 80’den 120’ye 9.3 saniyede çıkabiliyor.

 

Tümüyle yeni bu doğrudan enjeksiyonlu Turbo motor, rafine ve pürüzsüz güç ile düşük yakıt tüketimini birleştiriyor. 6 ileri manuel şanzıman ve Start & Stop teknolojisine sahip Astra GTC 1.6 SIDI Turbo motor, 100 km’de sadece 6.1 litre yakıt tüketimi ve kilometrede 143 gramlık bir emisyon rakamı sunuyor. Bu değerler ile yeni nesil benzinli motor, rakiplerinin neredeyse tamamını geride bırakıyor. 1.6 litrelik bir önceki motora kıyasla yakıt tüketiminde %15 oranında bir düşüş elde edildi.

 

Birkaç ay içinde Opel, Astra GTC motorlarını tamamen yeniledi. Bu geniş motor yelpazesinin en tepesinde 206 kW/280 HP’lik benzinli OPC versiyonu ve, 400 Nm’lik maksimum tork rakamına sahip 2.0 BiTurbo CDTI dizel motor bulunuyor. Bu aileye en son eklenen motor ise sessiz ve güçlü 1.6 SIDI Turbo.

Opel Haberler – Önceki 1.6 Turbo motorun yerine geçen yeni nesil doğrudan enjeksiyonlu Turbo motor ile Yeni Astra GTC’de motor yenilikleri tamamlanıyor

Tatlı bir ses: Pürüzsüz Turbo sesi ile gelişmiş yolcu konforu

İdeal sürüş konforu, etkileyici ve rafine performans sunmak için anahtar motor geliştirme noktaları, düşük gürültü ve titreşim seviyelerine ek olarak garip seslerin tamamen ortadan kaldırılması oldu. İndüksiyon ve egzoz sistemlerinin optimizasyonuna kam kapağının, özel sabitleyiciler ve izolasyon sistemi ile silindir başından ayrılması dahil edildi. Doğrudan enjeksiyon ve darbeli yanma sistemlerine rağmen mühendisler, ses seviyelerini önceki motora kıyasla dikkat çekilir ölçüde azalttı. Bu ‘ses mühendisliği’ önlemleri sayesinde 1.6 SIDI Turbo Yeni Astra GTC sürücüsü ve yolcuları, pürüzsüz rölanti, yüksek hızlarda, devirde ve yüklerde bile kusursuz ses kalitesinin keyfini sürecek.

 

Geliştirilmiş şanzıman aynı zamanda daha ekonomik, daha konforlu ve daha yüksek performansa sahip bir sürüş sunuyor. Yeni Astra GTC 1.6 SIDI Turbo modelinde kullanılan yeni nesil 6 ileri manuel şanzıman, yüksek vites geçiş konforu ve azaltılmış sürtünme ile dikkat çekiyor. Yenilenmiş ve düşük sürtünmeli 6 ileri otomatik şanzıman ise Active Select özelliğiyle vites geçişlerini sürücüye bırakarak daha sportif bir sürüş deneyimi sunuyor.