Tümüyle alüminyumdan oluşan yeni 3 silindirli turbo motor geliştirme ölçütleri belirliyor

07.Ağu.2013

  • 85 kW/115 HP’lik 1.0 lt. turbo motor ile üç silindir kategorisinde yükselen çıta
  • İlk olarak Opel ADAM ile sunulacak düşük hacimli doğrudan enjeksiyonlu yeni benzinli motorlar ailesindeki ilk motor
  • 1.6 lt. motora kıyasla daha yüksek tork ve daha fazla yakıt tasarrufu
  • Silindir kafasına entegre egzoz manifoldu
  • Bir önceki versiyonuna kıyasla %30 daha hafif, tümüyle yeni 6-ileri şanzıman
Opel Haberler – Eylül ayında Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyerini yapan Opel’in tümüyle yeni 1.0 litre doğrudan enjeksiyonlu motoru, üç silindirli güç üniteleri kategorisinde, geliştirme anlamında yeni bir ölçüt belirliyor. 85 kW/115 HP güç ve 1800-4700 devir aralığında 166 Nm tork üreten 1.0 SIDI Turbo motor, Opel’in mevcut doğal havalandırmalı 1.6 litre motoruna kıyasla verimlilik anlamında %20 daha başarılı

Rüsselsheim.  Temiz, pürüzsüz ve sessiz: Opel’in tümüyle yeni üç silindirli motoru Eylül ayında yapılan Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. 3 silindirli motorlar kategorisinde 1.0 litre turbo benzinli motor, çevreci olduğu kadar, gürültü ve titreşim sönümleme özelliklerinde çoğu 4 silindirli motorlara kıyasla daha üstün bir karakter sergiliyor.

 

85 kW/115 HP güç üreten bu küçük canavar, 1800-4700 devir aralığında ürettiği 166 Nm yüksek alt tork rakamıyla boyundan büyük işler başarıyor. 1.0 SIDI Turbo (Buji Ateşlemeli Doğrudan Enjeksiyon) motor, Opel’in mevcut doğal havalandırmalı 1.6 litre motoruna kıyasla verimlilik anlamında %20 daha başarılı.

Opel Haberler – Temiz, pürüzsüz ve sessiz: Opel’in tümüyle yeni üç silindirli motoru Eylül ayında yapılan Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. 3 silindirli motorlar kategorisinde 1.0 litre turbo benzinli motor, çevreci olduğu kadar, gürültü ve titreşim sönümleme özelliklerinde çoğu 4 silindirli motorlara kıyasla daha üstün bir karakter sergiliyor. Bir sonraki sene ADAM’da tümüyle yeni 6-ileri şanzıman ile birlikte lanse edilecek

Bir sonraki sene tümüyle yeni 6-ileri şanzıman ile birlikte ADAM’da lanse edilecek, 12 valfli 1.0 turbo, motor, 1.6 litre hacim sınıfına kadar 3 ve 4 silindirli benzinli motorların bulunduğu yeni modüler motor ailesinde bir ilk niteliği taşıyor. Doğrudan enjeksiyon, sürekli değişen valf zamanlaması, silindir bloğunun hafif alüminyum altyapısı gibi en yeni teknolojiler verimlilikte anahtar noktalar. Opel mühendisleri, bu motorun etkileyici yakıt ekonomisi sunacağını ve 100 g/km’den daha düşük emisyon rakamları ortaya koyacağını tahmin ediyor.

 

Opel’in Küçük Benzinli Motorlar Baş Mühendisi Dr. Matthias Alt, konuyla ilgili şunları söyledi: “Bu küçük motoru geliştirirken sadece yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmayı hedeflemedik, aynı zamanda üç silindirli bir motorun, en az dört silindirli bir motor kadar verimli olabileceğini göstermek istedik. Üç silindirli motorların geleneksel sorunlarından olan denge, gürültü ve titreşim konularının kaynağına inerek bunları çözdük ve müşterilerimizin de bu sonuçlardan memnun olacağını biliyoruz. Bu, son derece canlı ve rafine bir üç silindirli motor. Üstelik sürüş keyfinden ödün vermiyor.”

Sınıfının lideri akustikte Alman mühendisliği

Opel Haberler –  Egzoz manifoldunun, doğrudan su soğutmalı turboşarja cıvatalanan alüminyum silindir kapağına dahil edilmesinde ileri mühendisik metodları kullanılmıştır. Bu kompakt kurulum, düşük devirler için hızlı turbo şarjın kullanılmasına olanak sağlamaktadır. 1800 devirden itibaren başlayan 166 Nm maksimum tork, aynı devirdeki 1.6 litre motora kıyasla %30 daha fazla

Opel mühendisleri, her şeye temiz bir kağıt üzerinde başladı. Bu sayede, üç silindirli motorlara ait ekonomik sürüş cazibesiyle birlikte geleneksel olarak gelen tuhaf özellikleri ortadan kaldıracak bir dizi önlem alınabildi.

 

Yüksek basınçlı dökme alüminyumdan yapılan silindir bloğu, yapısal kaynaklı oluşan gürültüyü ve ağırlığı azaltmak için tasarlandı. Yüksek basınç yakıt hattı ve enjektörler yapısal olarak silindir kapağından izole edilerek darbe iletimi en aza indirildi, yakıt pompası ve yakıt hattı akustik açıdan tekrar düzenlendi.

 

Geliştirmeye bir diğer önemli katkısı bulunan unsur ise denge şaftının yağ karterine montajı. Sessiz bir sürüş için ters dişli bir zincirden güç alıyor ve tersine dönen şaft, krankmili hızında dönüyor. Üç silindirli bir motorun çalışırken yarattığı titreşimleri azaltmak için özenle optimize edildi

 

Diğer gürültü azaltımı önlemleri arasında, akustik olarak geliştirmeye tabi tutulmuş üst ve ön motor kapakları, emme manifoldu, kam mili yatağı, krank milinin demir ana yatak elemanından izolasyonu, kam mili zinciri için ters dişli, düşük uğultu sesine sahip turbo kompresörü ve daha alçak konumlandırılan çelikten bir yağ karteri bulunuyor.

 

Bu mühendislik özelliklerinin sonucu olarak yeni 1.0 SIDI Turbo motor, sadece diğer üç silindirli motorlardan daha gelişmiş değil, aynı zamanda çoğu dört silindirli motordan daha sessiz olma özelliğini taşıyor. Örnek olarak tam gaz test ölçümlerinde 1.6 litre hacimli güçlü benzinli turbo motorlara kıyasla 1.0 SIDI Turbo motor, bütün devir aralığında daha düşük gürültü seviyelerine sahip. Tüm geliştirmeler daha başlangıç aşamasında yapıldığı için araç içi ek ses yalıtımı veya motor bölümünde yapılması gereken karmaşık alt çerçeveleme yöntemleri de gözle görülür ölçüde azaltıldı.

Etkileyici güç ve tork

1.0 SIDI Turbo motor, 85 kW/115 HP’lik gücüyle Opel’in mevcut doğal havalandırmalı 1.6 benzinli motorundan daha fazla tork sunuyor.

 

Egzoz manifoldunun, doğrudan su soğutmalı turboşarja, cıvata ile, alüminyum silindir kapağına monte edilmesinde değerli taş işleyiciliğindeki gibi ileri mühendislik metodları kullanılmıştır. Bu kompakt kurulum, düşük devirler için hızlı turbo şarjın kullanılmasına olanak sağlamaktadır. 1800 devirden itibaren başlayan 166 Nm maksimum tork, aynı devirdeki 1.6 litre motora kıyasla %30 daha fazla.

 

6 noktalı yakıt enjektörleri, her pistonun üzerinde merkezi olarak konumlandırılarak verimli bir yanma sağlandı ve çift kam fazı sayesinde değişken valf zamanlaması için motorun ideal nefes alması sağlandı. Çift hacimli yağ pompası ve ısınmayı hızlandırmak için motor soğutucusunu devreden çıkaran ayarlanabilir su pompası da düşük yakıt tüketimine katkıda bulunuyor.

Ağırlıktan tasarruf sağlayan tümüyle yeni 6 vitesli şanzıman

Opel Haberler – 1.0 SIDI Turbo motor, ortalama tork güçleri için özel tasarlanan tümüyle yeni bir 6 ileri manuel şanzıman ile eşleşiyor. Bu yeni şanzıman, 220 Nm torka kadar güç sunan küçük ve daha kompakt Opel modellerinde geniş ölçüde kullanılacak. Kuru ağırlığı sadece 37 kilogram olan şanzıman, mevcut şanzımandan %30 daha hafif

1.0 SIDI Turbo motor, ortalama tork güçleri için özel tasarlanan tümüyle yeni bir 6 ileri manuel şanzıman ile eşleşiyor. Kuru ağırlığı sadece 37 kilogram olan şanzıman, mevcut şanzımandan %30 daha hafif ve ekseni boyunca sadece 375 mm’lik uzunluğuyla son derece kompakt.

 

Oldukça üstün vites değiştirme kalitesi, kısa vites kolu mesafesi ve düşük vites değiştirme eforuyla bu yeni şanzıman, Opel’in geçtiğimiz günlerde tanıtılan yeni nesil şanzımanlarının çoğu geliştirmelerini bünyesinde barındırıyor. Bunlar arasında geniş ve asimetrik kesimli ara kavrama dişlisi, birinci ve ikinci vites için üçlü konik senkronizörler, üçüncü ve dördüncü vites için çiftli konik senkronizörler bulunuyor. Geri vites de senkronize ediliyor.

 

Bu yeni şanzıman, 220 Nm torka kadar güç sunan küçük ve daha kompakt Opel modellerinde geniş ölçüde kullanılacak. Her uygulamada ideal motor verimliliği için 12 set vites oranı ve 7 son dişli oranı bulunan dişli seçenekleri matrisi bulunuyor.

Opel’in güç aktarım organları yenilikleri programında sonraki adım

1.0 SIDI Turbo’nun ve yeni 6 vitesli şanzımanın lansmanı, 2012-2016 yılları arasında 13 yeni motor ve bir dizi yeni şanzımandan oluşan Opel’in güç organları portföyünün yenilenmesindeki en yeni adımı teşkil ediyor.

 

Program, orta boyutlu yeni benzinli ve dizel ailalerindeki ilk motorların tanıtılmasıyla başladı. Bu 1.6 turbo motorlara, düşük hacimli yeni motor ailesinin ilk örneği olan 1.0 turbo katıldı. Tüm motorlar, benzinli ve dizel motorların ortak bir montaj hattında birleştirildiği Macaristan’daki Szentgotthard fabrikasında üretilecek.

 

Yeni nesil Opel motorları, daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan ve daha az CO2 emisyonunda bulunan, ancak aynı zamanda daha yüksek hacimli motorların güç ve performansını veren “küçültülmüş” motorlara olan artan müşteri talebini karşılamaya odaklanıyor.