40 yıllık Opel güvenliği: Kadett C’den Astra J’ye giden güvenli yol

23.Eyl.2014

  • 40 yıl önce: 65 km/saatlik çarpışmalarda uzman Opel güvenliği
  • OSV 40 olarak bilinen Kadett C: Çarpışma koruması, dahili uyarı sistemi, güvenli koltuklar
  • Ve modern Astra: Kamera, radar ve sensörler kullanan ultra modern yardımcı sistemler
Opel Haberler – 40 Yıllık Opel Güvenliği ve Opel Astra: Mevcut Opel kompakt otomobiller, 40 yıllık geliştirmenin meyvelerini alıyor

Rüsselsheim.  “Emniyet kemerinizi takmadan aracınızı çalıştırmayın.” 1974 yılında Almanya’da, sürücülerin emniyet kemeri takmaları için başlatılan bir kampanyanın sloganıydı. 2 yıl sonra emniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi ve 1984 yılında emniyet kemeri takmayanlara ceza yazma olanağı tanındı. 1973 yılından beri Opel, her modelinde emniyet kemerini standart bir özellik olarak sunarken bir yıl sonra geleceğin güvenlik teknolojisine vizyoner bir görünüm kazandırdı. Üretim versiyonuna çok yakın bir Opel Güvenlik Otomobili (OSV), yaklaşık 65 km/saatlik hızla yapılan önden çarpışmalarda çok başarılı sonuçlar elde etti ve diğer güvenlik özelliklerinin geliştirilmesine yol açtı. Üretimdeki Opel Astra, eski günlerden beri süregelen gelişimin temsilcisi. Kompakt otomobiller, 40 yıldır devam eden geliştirmelerin meyvelerini alırken yolcu güvenliği ve ultra modern asistan sistemleriyle örnek teşkil ediyor.

 

Opel Güvenlik Otomobili (OSV 40), yaklaşık 65 km/saatlik hızla yapılan önden çarpışmalarda çok başarılı sonuçlar elde etti

Opel Haberler – Açıklaması isminde gizli: OSV 40, (Opel Safety Vehicle) Opel Güvenlik Aracı demektir ve 40 da mil olarak dayanması için tasarlanan çarpışma hızını temsil eder

Tam 40 yıl önce Rüsselsheim temelli firma, Londra’da düzenlenen Otomobillerde Gelişmiş Güvenlik üzerine yapılan İkinci Uluslararası Teknik Konferansı’nda, güvenli bir kompakt otomobil fikrini tanıttı. Mühendislere, bir önceki sene lanse edilen Kadett C verildi ve güvenlikte sınır tanımamaları istendi. Teknisyenlerin de ismi kendilerinin seçebileceği söylendi ve hepsi birlikte OSV’de karar kıldı. OSV 40, (Opel Safety Vehicle) Opel Güvenlik Aracı demektir ve 40 da mil olarak dayanması için tasarlanan çarpışma hızını temsil eder. Gelişmiş güvenlik özelliklerine rağmen otomobiller 1000 kilogramdan daha hafif olmak zorundaydı.

 

Çarpışma enerjisini emen poliüretan köpük

Opel Haberler – 40 Yıllık Opel Güvenliği

Göze çarpan ilk şey, modern tamponlara kıyasla tamponların büyük oluşuydu. OSV 40 tamponları, ona çarpışma enerjisini emme imkanı veren poliüretan köpükle doluydu. 8 km/saat ve üzeri hızlardaki çarpışmalarda kontrollü bir şekilde kırılacak, köpük dolu yan tamponlara sahipti. Bu köpük yapısı, bu hızın altında yapılan çarpışmalarda enerjiyi o kadar verimli bir şekilde emiyordu ki tamponlarda sadece ufak deformasyonlar oluşuyordu. Bu sayede “kendini onaran” tamponun temelleri atılmış oldu. Mühendisler, kapı eşiklerinde ve kapılardaki boşlukları da poliüretan köpükle doldurarak yandan çarpışmalarda daha sağlam bir yapı elde etti. Güçlendirilen tavan rayları ve kemer yapısıyla tavana sabitlenen ön koltukların sırt minderleri, hala ileri geri yatırılabilirken yolcu bölümünün dengesini ciddi ölçüde geliştirdi. Ayrıca lamine camdan üretilen ön cam, doğrudan kaportaya yapıştırılarak gövde sertliği artırıldı.

 

İç tasarıma yansıyan güvenlik yaklaşımı

Opel Haberler – Çepeçevre koruma: Güçlendirilen tavan rayları ve kemer yapısıyla tavana sabitlenen ön koltukların sırt minderleri, hala ileri geri yatırılabilirken yolcu bölümünün dengesini ciddi ölçüde geliştirdi

Otomobilin içinde, çarpışma esnasında yolcuların temas edebileceği tüm yüzeyler 2 santimetrelik poliüretan köpük katmanıyla üretildi. Direksiyon simidi, alt direksiyon bölümünde ek açılı bir bileşenle desteklendi.

 

Güvenlik, OSV 40’ın iç tasarımında da en büyük öncelikti. Hella tarafından geliştirilen merkezi uyarı sistemi, ilgili uyarı ışıklarını yakıyor, 11 farklı işlevi kontrol ediyor ve olası hataları gösteriyordu. Arka camda 4 ek ışık, ani frenlemeyi belirtiyor ve flaşörleri destekliyordu. Yüksek konumları sayesinde takip eden otomobillerin sürücüleri tarafından rahatça fark edilebiliyordu. Ayrı bir iç dikiz aynası, alt tarafında kör noktayı en aza indirerek kusursuz bir görüş sunuyordu.

 

Ön koltuklar, arka bölüme devam eden bir sınır oluşturması için genişletildi. Özellikle de omuz bölgesindeki yan destekler, yandan çarpışmada sürücü ve yolcunun birbiriyle çarpışmasını önledi. Ön koltukların minimalist kafalıkları, sürücünün arkasını açık bir şekilde görebilmesini sağladı. Arka koltuktaki yolcuların kafaları için kemer yapılı sabitleme sistemi güvenliğin artırılmasını sağladı. OSV 40’ın dört koltuğu da 3 noktalı emniyet kemerlerine sahipti. Öndekiler ise emniyet kemeri otomatik gerginlik sistemi özelliğine sahipti.

 

Tüm çarpışma testlerinde nefes kesen sonuçlar

Opel Haberler – OSV 40 ve Opel Astra: Mevcut Opel kompakt otomobiller, 40 yıllık geliştirmenin meyvelerini alıyor

OSV 40, çarpışma testlerindeki tüm hedeflerini tutturdu. 65 km/saat hızla yapılan önden bir çarpışmadan sonra, 4 kapı da herhangi bir yardım olmadan açılabilmeliydi. Aracın ön bölümü, enerjiyi o kadar başarılı bir şekilde emdi ki, araç uzunluğu, çizim tahtasındakine kıyasla 50 santimetre daha kısaydı. OSV 40, 50 km/saat hızda direğe önden çarpmada, arkadan çarpışmalarda, direğe yandan çarpmada ve 48 km/saat hızda takla testlerinde aynı derecede etkileyici sonuçlar elde etti.

 

Opel Astra: Son teknoloji ürünü güvenlik sistemleri

Opel kompakt sınıfının yeni temsilcisi, 1974’te başlayan dinamik gelişimin devam ettiğini gösterdi. Beklendiği gibi, yapısal gücüne ek olarak Opel Astra, sürücü ve yolcular için güvenliği ve konforu artıran, ultra modern asistan sistemler dizisinden oluşan kapsamlı pasif güvenlik özellikleri sunuyor.

 

İkinci nesil Opel Eye ön kamera sistemi, sürücü asistanı sistemlerinin temelini oluşturuyor. Mühendisler, Şerit İhlali Uyarı Sistemi ve Trafik İşareti Tespit Sistemi özelliklerini daha da geliştirdi. Kamera, farklı aydınlık seviyelerini işleyerek dinamik LED işaretleri bile tanıyabiliyor. Opel Eye Sistemi’yle birlikte sunulan bir diğer özellik ise takip mesafesi. Sürücüye, öndeki araç ile arasındaki mesafeyi saniye olarak bildiriyor.

Adaptif Cruise Control ile öndeki araç ile aranızda olan mesafeyi koruyun

Daha güvenli, daha konforlu. Radar temelli Adaptif Cruise Control (ACC), sürücünün belirlediği güvenli mesafeyi koruyarak istenilen hızın korunmasına yardımcı oluyor. Hıza ek olarak öndeki araç ile sürücü arasında istenilen mesafe 3 farklı ayar ile belirlenebiliyor—uzak, orta, yakın. ACC devredeyken radar, 150 metrelik menziliyle gidiş yönünü sürekli gözlemliyor ve öndeki en yakın araç ile istenilen mesafe, bilgi ekranının ortasında gösteriliyor.

 

Kritik bir esnada sürücünün sesli ve görsel uyarılara frenleyerek tepki vermediği durumlarda sistem, olası bir çarpışmayı hesaplayarak aracı yavaşlatabiliyor. Opel Astra, yeni nesil ABS ve Gelişmiş Elektronik Stabilite Programı’nın avantajlarından faydalanıyor.

 

Sürüşe Duyarlı Ön Farlar: Tüm koşullar altında kusursuz aydınlatma

Yeni nesil güvenlik aydınlatma sistemi olan Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Bi-Xenon Ön Farlar ile bir arada sunulan akıllı özellikler: Uzun Far Asistanı, Dinamik Viraj Aydınlatması, Statik Viraj Aydınlatması, sürüş yerine (otoban, şehir yolları), yol yüzeyine ve hava durumuna (güneşli, sisli, yağmurlu) otomatik tepki veren Adaptif Aydınlatma bulunuyor ve farları otomatik olarak ayarlıyor. LED gündüz farlarının kanat şekilli tasarımı standart olarak sunuluyor ve Astra’ya seçkin bir görünüm kazandırıyor.

 

Pasif güvenlik için kapsamlı bir paket

Tüm aktif güvenlik sistemleri sınırlarına dayanmış bile olsa Astra sürücüleri, kapsamlı pasif güvenlik paketine güvenebilir. 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Hava yastığının açıldığı ve kemer gergisinin devreye girdiği durumda dörtlüler otomatik olarak yanıyor ve kapıların kilitleri açılıyor. Standart olarak sunulan Opel patentli Katlanabilir Pedal Sistemi (PRS) de önden çarpışma esnasında pedalları katlayarak bacak ve ayak yaralanmalarını ciddi ölçüde azaltıyor.

 

Opel OSV 40: Teknik bilgiler

 
 
Maksimum tork Nm / devir
95 / 3.400
Uzunluk (mm)
4.318
Genişlik (mm)
1.580
Yükseklik (mm)
1.370
Ön tekerlekler arası mesafe (mm)
1.330
Arka tekerlekler arası mesafe (mm)
1.301
Ağırlık (kg)
965
Motor hacmi (cm3)
1.196
Maksimum güç kW (hp) / devir
44 (65) / 5.600