Sınıfında İlk: IntelliLux LED Matrix Aydınlatma özelliğiyle yeni nesil Opel Astra

12.May.2015

  • Aydınlık bir gelecek: En çok satılan Opel modeli, en yeni nesliyle yıl sonunda IntelliLux LED aydınlatma özelliğiyle Türkiye’de
  • Gündüz gibi aydınlık: LED matrix sistem, uzun farda diğer sürücüleri rahatsız etmeyen sürüş sunar
  • Mükemmel verimlilik: Geleneksel farlara kıyasla daha güçlü bir aydınlatma sağlar ve daha uzun ömürlüdür
Opel Haberler – Opel IntelliLux LED açık: 8 solda ve 8 sağda olmak üzere toplam 16 LED bölmesinden oluşan yeni LED matrix sistem, aydınlatma uzunluğunu ve ışık dağılımını otomatik ve sürekli olarak her trafik koşuluna göre ayarlıyor

Rüsselsheim. Geleceğin akıllı aydınlatma sistemi, 17-27 Eylül 2015 tarihleri arasında düzenlenecek Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı’nda Yeni Opel Astra ile ilk kez görücüye çıkacak. Yeni Astra ile sunulacak IntelliLux LED matrix aydınlatma sistemi, daima uzun huzmede kalarak diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan sürüş gerçekleştirmesini sağlıyor. Opel, kompakt sınıfta bir ilk olan bu sistemi kullanarak, en yeni aydınlatma sistemi teknolojisini en geniş kitleye sunuyor. Şimdiki nesil Astra’da zaten Sürüşe Duyarlı Bi-Xenon Ön Farlar teknolojisini sunmakta olan Opel, aydınlatma teknolojisindeki öncü rolünü, Yeni Astra nesli ile devam ettiriyor.

 

Opel Araç Mühendisliği Başkan Yardımcısı Charlie Klein şöyle diyor: “Yenilikleri daha erişilebilir kılarak ve bunları yüksek hacimli modellerimize ekleyerek teknolojiyi daha geniş kitlelere ulaştırıyoruz. Bu aydınlatma teknolojisini kompakt araçlar sınıfına tanıtan Opel, oldukça verimli ve yüksek performans veren bu aydınlatma sistemini bu segmentte sunan ilk otomobil üreticisi. LED teknolojisinin kullanılması, sürücü ve çevresindeki kişiler için güvenliği artıran olağanüstü bir gece sürüş performansı sundu.”

Gündüz olduğu kadar aydınlık: Diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan uzun farda sürüş

Opel Haberler – Göz kamaştırmıyor: IntelliLux LED matrix aydınlatma, karşıdan gelen veya önde seyreden trafiği tespit ettiğinde ilgili bölgedeki LED bölümleri basitçe kapatarak karşıdan gelen veya önde seyreden aracın bulunduğu bölgenin aydınlatmasını kesiyor. Yolun kalanı ve çevre, parlak bir şekilde aydınlatılmaya devam ediyor

Şimdiki nesil Astra’nın da dahil olduğu, çoğu modelinde toplamda 200.000’den fazla Sürüşe Duyarlı Bi-Xenon ön farlar aydınlatma sistemini sunduktan sonra Opel mühendisleri kendilerini, Rüsselsheim’daki Uluslararası Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde yeni nesil aydınlatma sistemini yaratmaya, geliştirmeye ve kusursuzlaştırmaya adadı. Yıllar süren hazırlıktan sonra Opel’in patentli yeni IntelliLux full-LED aydınlatma sistemi üretime girmeye hazır. Şimdiye kadar benzer bir sistem sadece lüks otomobillerin bulunduğu segmentlerde sunuluyordu. Opel, bu teknolojiyi Yeni Astra ile birlikte Eylül ayında düzenlenecek Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtacak. Akıllı çözümler ve en yeni LED’lerin kullanımıyla gerçekleşen bu sistem gün ışığına yakın bir parlaklıkta aydınlatma sunuyor.

 

Opel IntelliLux LED açık: 8 solda ve 8 sağda olmak üzere toplam 16 LED bölmesinden oluşan yeni LED matrix sistem, aydınlatma menzilini ve ışık dağılımını otomatik ve sürekli olarak her trafik koşuluna göre ayarlıyor. Bu esnada Opel Eye ön kamerasıyla birlikte çalışarak hareket halindeki diğer araçları tespit ediyor, LED bölümleri kapatarak diğer sürücülerin gözlerinin kamaştırılmasını önlüyor. Araç tespit edilmediği durumda ise LED bölümleri tekrar açıyor.

Opel Haberler – Opel IntelliLux LED Matrix

Araç şehir dışına çıktığı andan itibaren uzun farlar otomatik olarak devreye giriyor ve hep uzun farda kalıyor. Bu sayede, Darmstadt Teknik Üniversitesi ve Avrupa Aydınlatma ve Görüş Güvenliği Girişimi’nin yaptığı araştırmaların sonuçlarında da onaylandığı gibi güvenlikte ciddi bir artış gerçekleşiyor. Bu araştırma gösterdi ki, 80 km/saat hıza kadar yapılan sürüşlerde sürücü, kısa huzmede geleneksel halojen veya xenon farlar ile yapılan sürüşlere kıyasla yolun kenarındaki nesneleri 30-40 metre önceden fark edebiliyor. Bu sayede sürücünün, yola fırlayan hayvanlar gibi tehlikelere tepki verebilmesi için 1.5 saniye daha fazla zamanı oluyor.

 

Bundan sadece Astra sürücüleri de faydalanmıyor. Olağanüstü aydınlatma ve görüş kabiliyetine ek olarak diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmıyor. Kamera, karşıdan gelen veya önde seyreden ışık kaynağı tespit ettiği zaman ilgili taraftaki LED bölümleri kapatıyor. Bu derecede bir hassasiyet ve uygulama ile LED matrix aydınlatma, aydınlatma teknolojisini bir adım öteye taşıyor.

 

Opel aydınlatma mühendisleri, sadece akıllı full-LED bir sistemi daha erişilebilir bir hale getirmiyor, aynı zamanda onu daha üstün bir seviyeye taşıyor. Bütün Astra müşterileri navigasyon sistemini tercih etmeyeceği için aydınlatma sisteminin aracın şehir içinde mi yoksa şehir dışında mı olduğunu, navigasyon sisteminden bağımsız olarak bilmesi gerekiyor. Yeni Astra’nın IntelliLux sistemi, navigasyon sisteminden bağımsız olarak değişen koşullara sürekli uyum sağlayan seri üretim otomobillerdeki ilk matrix aydınlatma sistemi olacak. Pek çok otomatik aydınlatma sistemine ek olarak IntelliLux LED aydınlatma, gece sürüşlerini daha da güvenli kılan özel bir otoyol aydınlatma modu sunuyor. Karanlıkta Astra’ya giriş ve çıkışları kolaylaştıracak özel bir karşılama modu da bulunuyor.

 

Daha parlak, daha dayanıklı ve daha verimli: Opel’in IntelliLux LED sistemi 3 katı daha iyi performans verdi

Opel Haberler – Opel IntelliLux LED kapalı: 8 solda ve 8 sağda olmak üzere toplam 16 LED bölmesinden oluşan yeni LED matrix sistem, aydınlatma uzunluğunu ve ışık dağılımını otomatik ve sürekli olarak her trafik koşuluna göre ayarlıyor

LED matrix aydınlatmanın üstün verimliliği gelişmiş güvenlik ve konforu beraberinde getiriyor. Farlar, etrafı daha iyi aydınlatmakla kalmıyor, aynı zamanda halojen veya xenon farlara kıyasla çok daha uzun ömürlü. Bir diğer avantajı ise farlarda hareket etmesi gereken mekanik parçalara gerek duyulmaması. LED bölümler birbirinden bağımsız olarak duruma göre kapanıp açılabildiği için aracın ömrünü bile fazlasıyla aşan bir dayanıklılığa sahip.

 

Son ve bir o kadar da önemli olarak yeni aydınlatma sistemi, tasarımcıları çok memnun etti. Daha önce far yuvalarının boyutları, koruduğu en pahalı teknolojiye bağlıydı. Artık en temel farlar, ön farların görülebilir parçasını oluşturuyor. Matrix aydınlatmada kullanılan küçük LED’ler sayesinde gelecekte, farlar daha incelikle ve ustalıkla tasarlanabilecek, daha fazla alan ve optik olarak daha büyük yuvalar gerektiren mekanik ve karmaşık kontrol üniteleri de eskimiş olacak.