Opel başı çekiyor: 2016 Haziran'ından itibaren bu sayfa WLTP sürüş döngüsü (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü) kullanılarak belirlenen yakıt tüketimi değerlerini gösterecektir. Mevcut yasal zorunluluk olan NEDC'ye (New European Driving Cycle - Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) kıyasla WLTP sürüş döngüsü günümüzün sürüş alışkanlıklarına daha yakındır. Müşterilerimizin, araçlarının günlük yakıt tüketimlerini daha iyi tahmin etmelerini kolaylaştırıyoruz. Bunu temel alarak ilk ölçümlediğimiz modelimiz Yeni Astra. Diğer modeller için yeni yakıt tüketimi değerleri, yılın ilerleyen dönemlerinde sunulacaktır.

* Geçerli yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, 2008/692/EC direktifine göre (715/2007 yerine) ölçülmüş fabrika test ortamı sonuçlarıdır. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu rakamları belirli bir araca ilişkilendirilemez. Sadece modeller arası karşılaştırma amaçlı sunulmuştur.

 

** Daha düşük olan değer, WLTP'nin dört aşamasındaki en düşük değeri temsil eder. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonu ve en ekonomik donanımla test edilmiş en düşük tüketim değeridir. En yüksek değer ise, WLTP'nin dört aşamasındaki en yüksek değeri temsil eder. En çok yakıt tüketen motor ve şanzıman ve donanım kombinasyonuyla test edilerek elde edilen değerlerdir. Detaylar…

Önceki
  • SİZE FAYDASI: DAHA GERÇEKÇİ TÜKETİM RAKAMLARI.

    Yeni WLTP sürüş döngüsü, NEDC standardına kıyasla günlük koşullara daha yakındır. Günlük tüketimi daha iyi hesaplamanızı sağlar.

Sonraki
Önceki
  • WLTP SÜRÜŞ DÖNGÜSÜ NEDİR?

    WLTP sürüş döngüsü, dünya çapında motorlu araç kullanan sürücülerin sürüş alışkanlıklarını temel alan birkaç aşamadan oluştmaktadır.

Sonraki
Önceki
  • YAKITTAN TASARRUF DAHA KOLAY.

    Araç tasarımı ve hava durumu gibi faktörler kontrolünüz olmadan yakıt tüketimini etkiler. Ancak yakıt tüketiminizin üçte birinin kontrolünüz altında olduğunu biliyor muydunuz?

  • ÖNERİ 1:

    YAKITTAN TASARRUF ETMEK İÇİN AĞIRLIKTAN TASARRUF EDİN!

    Sadece ihtiyacınız olan şeyleri aracınızda taşıyın, çünkü fazladan taşınan her gram, aracınızın daha fazla yakıt tüketmesine neden olur. Kullanmadığınız tavan rayları ve bisiklet taşıyıcı varsa çıkartabilirsiniz.

    ÖNERİ 2:

    ZAMANI VE YAKITI BOŞA HARCAMAYIN!

    Modern motorlar gereksiz yakıt tüketerek ön ısıtmaya gerek duymaz. Bu yüzden motoru çalıştırıp gitmeniz yeterli.

  • ÖNERİ 3:

    VİTES YÜKSELTİN!

    Yakıt tasarrufu için basit vites değiştirme kuralı: 3. viteste 30 km, 4. viteste 40 km, vs. Trafik ışıklarında beklerken yeşil ışık yandığında, önünzdeki araçla bir araç daha mesafe bırakarak 2. vitese atabilirsiniz.

    ÖNERİ 4:

    ELEKTRİKTEN TASARRUF EDİN!

    Konforu arttıran özellikler çok fazla enerji tüketir. Bu yüzden klimayı, koltuk ısıtmasını ve elektrik enerjisini kullanan diğer donanımları dikkatli kullanın. Gölgeye park etmek, sıcak olduğunda tüm kapıları açarak aracın içini havalandırmak gibi küçük detayların bile faydası vardır.

  • ÖNERİ 5:

    AKIŞINA BIRAKIN!

    Sık sık yapılan frenlemeler ve hızlanmalar, yakıt tüketimini gereksiz ölçüde arttırır. Sürekli dur kalkları önlemek için öndeki trafiğe uygun sürmek en mantıklısıdır.

    ÖNERİ 6:

    ADRENALİNDEN KAÇININ!

    Herkes bilir, vakit nakittir. Ancak yolda sabır önemlidir. Hızınızı arttırmak yakıt tüketiminizi arttırır ve deponuzu daha hızlı boşaltır.

  • ÖNERİ 7:

    ARACINIZI DİNLENDİRİN!

    10 saniyeden uzun bir süre durmanız gerekiyorsa tasarruf etmek için motoru kapatın. Çoğu Opel otomobilinde motoru otomatik olarak kapatıp çalıştıran Start & Stop Sistemi bulunmaktadır.

    ÖNERİ 8:

    ARACINIZIN BAKIMLARINI AKSATMAYIN!

    Aracınızı düzenli aralıklarla kontrol ettirin. Hava filtresinin veya bujilerin değişmesi gerekebilir. Ancak aracınızın her parçası sorunsuz bir şekilde çalıştığında tasarruf edersiniz. Unutmayın, inik lastik ile sürüş yapmak yuvarlanma direncini arttırır.

Sonraki
Önceki
  • GENEL BAKIŞ

  • ÖNERİ 1 & 2

  • ÖNERİ 3 & 4

  • ÖNERİ 5 & 6

  • ÖNERİ 7 & 8

Sonraki

YENİ TÜKETİM DEĞERLERİNE DAİR SORULAR.

NEDC neden eskidir?

NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) 1992 yılında yürürlüğe girmiştir. Ancak günümüzdeki otomobiller, yollar ve araç kullanma alışkanlıkları oldukça değişmiştir. NEDC, yapay laboratuar test ortamıdır ve tamamen karşılaştırma amaçlıdır. Gerçek tüketim değerini yansıtmaz. Bu yüzden gerçek tüketim değerleri, NEDC bilgisinden oldukça farklı olabilmektedir. Ana nedenleri:

 

  • Teorik sürüş alışkanlıkları, gerçek sürüş alışkanlıklarıyla örtüşmez.
  • Yeterli hızlanma yapılmaz.
  • Çok fazla duraksama yapılır.
  • Otobanlarda olduğu gibi daha yüksek hızlar hesaba katılmaz. Bu yüzden ortalama hız daha düşüktür.
  • Vites değiştirme noktaları şanzıman türüne göre geniş bir çerçevede belirtilir. Örnek olarak manuel araçlarda vites değiştirme noktası hep aynıdır.
  • Opsiyonel donanım hesaba katılmaz.
NEDC neyi ölçer?

NEDC, 1992 yılından itibaren tüm otomobil üreticileri için bir yasal zorunluluktur. NEDC, az biraz teorik bir sürüş alışkanlığını temel alır ve iki bölüm  oluşur: İlk 13 dakika çok fazla dur kalk yapılan bir şehir sürüşünü canlandırır. İkinci bölüm ise maksimum 120 km/saat hızla şehir dışı sürüşünü ölçer.

WLTP'nin dört bölümü nedir?

Tüketim değerlerini daha gerçekçi bir şekilde belirlemek için WLTP sürüş döngüsü, gerçek sürüş alışkanlıkları üzerine yapılmış global istatistiki bir araştırmayı temel alır. Bu da dünya çapında genellikle ortak sayılabilecek kullanış stilini yansıtan dört aşamayı bünyesinde barındırır: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek. Her aşama, günlük sürüş koşullarını daha doğru bir şekilde yansıtan farklı miktarda ve derecede hızlanma, frenleme, durma gibi faktörleri test eder.

NEDC ve WLTP arasındaki fark nedir?

1992 yılında NEDC'nin kullanılmaya başlanmasından itibaren otomobiller ve kişisel sürüş alışkanlıkları oldukça değişmiştir. Yeni koşulları daha iyi yansıtmak adına, WLTP parametreleri yeniden tanımlanmıştır. Artık şu alanlar da dikkate alınmaktadır:

  • Daha uzun döngü zamanı (20 dakikadan 30 dakikaya)
  • Daha kısa duruş zamanı (%25'ten %13'e)
  • Daha uzun mesafeler (11 km'den 23 km'ye)
  • Daha yüksek hızlar (maksimum 120 km/s'den 130 km/s'e)
  • Neredeyse %50 daha yüksek ortalama hız
  • Daha yüksek maksimum hızlanma ve daha fazla hızlanma miktarı)
  • Daha dinamik sürüş koşullarını temel alarak yaklaşık %20-%30 daha fazla sürüş gücü
  • Sürüş direncinin yakıt tüketimi testine olan etkisinin daha gerçekçi belirlenmesi
  • Araçtaki opsiyonel donanımın hesaba katılması

 

NEDC değerleri sadece Avrupa için geçerliyken, WLTP ile belirlenen değerler dünya çapında karşılaştırılabilir.

Close

"New European Driving Cycle (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü)" çerçevesinde belirtilen tüketim değerleri, kesin ve kolaylıkla karşılaştırılabilir, ancak mümemmel değildir. 1992 yılında NEDC'nin kullanılmaya başlanmasından itibaren otomobiller ve kişisel sürüş alışkanlıkları oldukça değişmiştir. Yeni koşulları daha iyi yansıtmak adına, Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü) kapsamında test parametreleri yeniden tanımlanmıştır.

 

Artık şu alanlar dikkate alınmaktadır:

  • Daha gerçekçi sürüş dinamikleri ve dış ortam sıcaklığı
  • Daha uzun test mesafesi
  • Daha yüksek ortalama ve maksimum hız
  • Daha kısa duraksamalar
  • Daha fazla frenleme ve hızlanma

 

Opsiyonel ekipmanın etkisi de WLTP Sürüş Döngüsü'nde rol oynamaktadır.

Close

Yürürlükte olan NEDC, teorik sürüş profilini temel alarak "şehir içi, şehir dışı ve ortalama" gibi tüketim değerleri verirken, WLTP sürüş döngüsü global istatistiki bir araştırmayı temel alan "gerçekçi" sürüş alışkanlıklarını kullanır. WLTP sürüş döngüsü, farklı ortalama hızları olan 4 bölüme ayrılır: düşük, orta, yüksek, çok yüksek. Her bölüm günlük sürüş koşullarını daha iyi yansıtmak adına bir dizi sürüş aşaması, duraksama, hızlanma ve frenleme gibi aşamalardan oluşur. Her motor ve şanzıman kombinasyonu, en ekonomik model ve en çok yakıt tüketen model de test edilir.



Yeni Astra ile başlayarak Opel olarak her bir modelimizi test edeceğiz. Yayınlanan değerler, her motor ve şanzıman kombinasyonu için en düşükten en yükseğe bir tüketim aralığı belirleyecektir. Bu sayede her modelin günlük tüketimi daha iyi bir şekilde tahmin edilebilir.



Lütfen dikkat: WLTP sürüş döngüsünü temel alan değerler, standardize ve önceden tanımlı bir sürüş döngüsü ile test ortamında belirlenmektedir.

Close

Bir otomobilin günlük yakıt tüketimi, kişisel sürüş stiline ve otomobilin şehir trafiği, otoban gibi nerede kullanıldığına bağlı olarak büyük fark gösterir. Bu fark, WLTP sürüş döngüsünde daha iyi bir şekilde hesaplanır. 715/2007 ve 692/2008 numaralı direktiflerde belirtildiği üzere, daha teorik bir sürüş alışkanlığını temel alan "şehir içi, şehir dışı ve ortalama" olarak sadece değerlerin hesaplanmasındansa; WLTP, önceden tanımlanmış farklı sürüş profilleri için dört kişisel bölüm sunar: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek. Bu bölümler sürücü alışkanlıkları ve ortalamalarını temel alan istatistiki bir anketin analizini temel almaktadır. Ek olarak WLTP sürüş döngüsü, NEDC'ye kıyasla çok daha dinamiktir ve daha fazla hızlanma, daha yüksek bir ortalama hız ve daha yüksek bir maksimum hızı yansıtır.

 

Haziran 2016 tarihli belirtilen Yeni Opel Astra değerleri, bir modelin şu şekilde açıklanabildiğini gösterir: Daha düşük olan değer, WLTP'nin dört aşamasındaki en düşük değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test edilmiş Yeni Opel Astra'nın en düşük tüketim değeridir. En yüksek değer ise, WLTP'nin dört aşamasındaki en yüksek değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test eidlmiş Yeni Opel Astra'nın en yüksek tüketim değeridir. Elde edilen değerler gerçekçi bir bakış sunarken günlük tüketimin daha iyi hesaplanmasına yardımcı olur.

 

Lütfen dikkat: WLTP sürüş döngüsünü temel alan değerler, standardize ve önceden tanımlı bir sürüş döngüsü ile test ortamında belirlenmektedir

Close

WLTP sürüş döngüsü (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü), NEDC'deki (New European Driving Cycle - Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) eleştiri alan eksik noktaları da test eder. NEDC, 715/2007 ve 692/2008 numaralı direktiflerde belirtilen ölçüm yöntemini kullanır ve tüketim ile emisyon değerlerinin belirlenmesinde yasal zorunluluk teşkil eder. Özellikle de bu yeni sürüş döngüsüne ait sürüş alışkanlığı günlük sürüşlere daha yakındır ve sadece tek bir model için ölçülmez. Aksine opsiyonel donanımı da hesaba katar.

 

Bir otomobilin günlük yakıt tüketimi, kişisel sürüş stiline ve otomobilin şehir trafiği, otoban gibi nerede kullanıldığına bağlı olarak büyük fark gösterir. Bu fark, WLTP sürüş döngüsünde daha iyi bir şekilde hesaplanır. 715/2007 ve 692/2008 numaralı direktiflerde belirtildiği üzere, daha teorik bir sürüş alışkanlığını temel alan "şehir içi, şehir dışı ve ortalama" olarak sadece değerlerin hesaplanmasındansa; WLTP, önceden tanımlanmış farklı sürüş profilleri için dört kişisel bölüm sunar: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek. Bu bölümler sürücü alışkanlıkları ve ortalamalarını temel alan istatistiki bir anketin analizini temel almaktadır. Ek olarak WLTP sürüş döngüsü, NEDC'ye kıyasla çok daha dinamiktir ve daha fazla hızlanma, daha yüksek bir ortalama hız ve daha yüksek bir maksimum hızı yansıtır.

 

Haziran 2016 tarihli belirtilen Yeni Opel Astra değerleri, bir modelin şu şekilde açıklanabildiğini gösterir: Daha düşük olan değer, WLTP'nin dört aşamasındaki en düşük değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test edilmiş Yeni Opel Astra'nın en düşük tüketim değeridir. En yüksek değer ise, WLTP'nin dört aşamasındaki en yüksek değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test eidlmiş Yeni Opel Astra'nın en yüksek tüketim değeridir. Elde edilen değerler gerçekçi bir bakış sunarken günlük tüketimin daha iyi hesaplanmasına yardımcı olur.


Lütfen dikkat: WLTP sürüş döngüsünü temel alan değerler, standardize ve önceden tanımlı bir sürüş döngüsü ile test ortamında belirlenmektedir.