Bir otomobilin günlük yakıt tüketimi, kişisel sürüş stiline ve otomobilin şehir trafiği, otoban gibi nerede kullanıldığına bağlı olarak büyük fark gösterir. Bu fark, WLTP sürüş döngüsünde daha iyi bir şekilde hesaplanır. 715/2007 ve 692/2008 numaralı direktiflerde belirtildiği üzere, daha teorik bir sürüş alışkanlığını temel alan "şehir içi, şehir dışı ve ortalama" olarak sadece değerlerin hesaplanmasındansa; WLTP, önceden tanımlanmış farklı sürüş profilleri için dört kişisel bölüm sunar: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek. Bu bölümler sürücü alışkanlıkları ve ortalamalarını temel alan istatistiki bir anketin analizini temel almaktadır. Ek olarak WLTP sürüş döngüsü, NEDC'ye kıyasla çok daha dinamiktir ve daha fazla hızlanma, daha yüksek bir ortalama hız ve daha yüksek bir maksimum hızı yansıtır.
 
Haziran 2016 tarihli belirtilen Yeni Opel Astra değerleri, bir modelin şu şekilde açıklanabildiğini gösterir: Daha düşük olan değer, WLTP'nin dört aşamasındaki en düşük değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test edilmiş Yeni Opel Astra'nın en düşük tüketim değeridir. En yüksek değer ise, WLTP'nin dört aşamasındaki en yüksek değerdir. Belirtilen motor ve şanzıman kombinasyonuyla test eidlmiş Yeni Opel Astra'nın en yüksek tüketim değeridir. Elde edilen değerler gerçekçi bir bakış sunarken günlük tüketimin daha iyi hesaplanmasına yardımcı olur.
 
Lütfen dikkat: WLTP sürüş döngüsünü temel alan değerler, standardize ve önceden tanımlı bir sürüş döngüsü ile test ortamında belirlenmektedir