Skip To Content
Güç tüketimi

Elektrikli otomobillerin güç tüketimi

Elektrikli otomobilini şarj etmenin ne kadar uygun fiyatlı olduğunu, içten yanmalı motora kıyasla avantajların neler olduğunu ve elektrik tüketimini nasıl azaltabileceğin hakkında bilgi edin.

Elektrikli otomobillerin verimliliği

Elektrikli otomobiller, sunduğu birçok özelliğin yanı sıra sürüş verimliliğiyle de avantaj sağlar. Elektromotor, enerjinin yaklaşık yüzde 80'ini harekete dönüştürür. Bu, elektrikli bir otomobilin, içten yanmalı motora sahip bir araçtan yaklaşık üç kat daha verimli olduğu anlamına gelir. Benzinli bir motorun verimliliği, normal sürüş koşullarında yüzde 20 civarındadır.

Benzinli motora kıyasla güç tüketimi

Elektrikli otomobilini evinde uygun fiyata şarj edebilirsin. İçten yanmalı motora göre çok daha uygun fiyata 100 kilometre mesafe gidebilirsin. Yani içten yanmalı bir motorun deposunu doldurmaktan daha uygun fiyata gelir.

Elektrikli otomobil, benzinli motora göre çok daha verimlidir. Benzinli motor aynı mesafe için yaklaşık üç kat daha fazla enerji gerektirir. Bunun temel nedeni içten yanmalı motorların çok daha düşük verime sahip olmasıdır. Yanma sırasında üretilen enerjinin büyük bir kısmı kaybolur.

Kendi şarj istasyonun ne kadar elektrik tüketiyor?

Evindeki şarj istasyonunda şarj etmenin çok sayıda avantajı vardır çünkü ek bir temel ücret veya ölçüm maliyeti olmaz. Ayrıca elektrik sağlayıcını seçebilir ve şarj maliyetlerini mümkün olduğunca düşük tutabilirsin. Beklenecek toplam maliyet yalnızca aracındaki bataryaya değil aynı zamanda elektrik tarifene de bağlıdır.

Elektrikli otomobilini şarj etmenin maliyeti

Elektrikli otomobilini kendi duvar tipi şarj cihazında şarj edersen ev elektriğinin yalnızca kWh başına ortalama fiyatını ödersin. Halka açık şarj istasyonlarında ise fiyat daha yüksektir.

Menzil optimizasyonu

Elektrikli otomobilinin enerji tüketimini nasıl azaltabilirsin?

Elektrikli bir otomobilin tüketimi 100 km başına kilovatsaat (kWh) cinsinden verilir. Opel Elektrikli Corsa için ortalama enerji tüketimi (WLTP) 16,4 kWh, Elektrikli Mokka için 16,2 ve Elektrikli Astra için 14,8 kWh'dir.

Ancak gerçek tüketim, kişisel sürüş tarzı (ne sıklıkta hızlandığın), rotanın yapısı (dağ yolu veya düz arazi), dış sıcaklık (kış veya yaz), ısıtma ve klima kullanımı ve ilave ağırlık (otomobilde kaç kişi olduğu) gibi faktörlere bağlıdır.

AB'de geçerli olan bu WLTP verileri, menzil hakkında gerçekçi bir tahmin sağlar.

Isıtma ve enerji tüketimi

Isıtma, elektrikli bir otomobilin ana enerji tüketicilerinden biridir. Kışın menzil yaklaşık %10 ila %30 oranında azalabilir. Özellikle kısa yolculuklar için günde birkaç saat kullanılmak üzere birkaç kez ısıtılan elektrikli otomobilde daha fazla enerji tüketimi olabilir. Sürüş sırasında iç sirkülasyon veya hatta sadece koltuk ısıtması kullanabilirsin. Bu sayede daha az enerji tüketilir.

Belirleyici faktör: batarya

Batarya üretiminde elektrik tüketimi

Elektrikli otomobil üretiminde en önemli unsur bataryanın üretimidir. Bunun yanı sıra elektrikli otomobiller, benzinli veya dizel araçlara göre çok daha çevre ve iklim dostudur. Elektrikli otomobiller, geleneksel güç aktarma sistemlerine kıyasla iklim avantajlarını çok daha hızlı ve etkin bir şekilde yansıtır.

Ayrıca çevre dostu elektrik yaygınlaştıkça üretimdeki enerji dengesi de gelecekte giderek daha iyi hale gelecektir. Bataryaların ikinci ömrü ve ardından geri dönüştürülmesi de pozitif iklim dengesine katkıda bulunur. Dolayısıyla elektrikli Opel otomobilini sadece çevre dostu elektrikle şarj edersen sen de katkı sağlayabilirsin.

En yüksek enerji yoğunluğu: lityum iyon batarya

Elektrikli bir otomobilin menzili her şeyden önce batarya kapasitesine göre belirlenir. Tüm elektrikli Opel otomobilleri, diğer bataryalara kıyasla en yüksek enerji yoğunluğuna sahip olan lityum iyon bataryayla donatılmıştır. Lityum iyon bataryalar, kilogram başına en fazla enerjiyi depolayan batarya türüdür. Lityum iyon bataryalarımızın kapasitesi 50 ila 54 kWh arasında değişir.

Elektrikli otomobil bataryalarındaki enerji yoğunluğunun son 10 yılda iki katına çıktığını düşünecek olursak gelecekte elektrikli otomobillerin daha da ileri gitmesini bekleyebiliriz.

Enerji tüketimi konusunda daha fazla bilgi

Elektrikli otomobiller 100 km'de ne kadar enerji tüketir?

Elektrikli otomobilin enerji tüketimi sürüş tarzına, dış sıcaklığa, rotanın niteliğine ve yüke bağlıdır. Ancak günlük sürüş koşullarını esas alan WLTP değeri iyi bir ilk izlenim sunar. Elektrikli Corsa’nın tüketimi 100 kilometrede 16,4 kWh (WLTP) civarındadır.

Elektrikli otomobili tam şarj etmenin maliyeti nedir?

Her şey elektrikli otomobilini nerede şarj ettiğine bağlıdır. Evde uygun fiyata şarj edebilirsin, halka açık hızlı şarj istasyonlarında da şarj edebilirsin ancak bu, daha yüksek maliyetli olur. Yine de benzinli otomobilin deposunu doldurmaktan daha uygun fiyatlıdır.

Bir elektrikli otomobil kaç kW depolayabilir?

Elektrikli otomobilinin ne kadar şarj edilebileceği batarya kapasitesine bağlıdır. Şarj etmenin en hızlı yolu ise doğru akımlı hızlı şarj istasyonudur. Ancak alternatif akımda bile şarj istasyonuna ve batarya şarjına bağlı olarak hız farklılıkları olabilir. Otomobilinin bataryası zaten %20 ila %80 arasında ise otomobilin daha hızlı şarj olur. Benzer şekilde, hava 20 santigrat dereceden önemli ölçüde daha soğuk veya daha sıcak değilse daha hızlı şarj olur.

Elektrikli otomobil tek şarjda kaç kW çeker?

Elektrikli otomobilin şarj sırasında kaç kW çektiği, güç kaynağına ve ilgili şarj kablosuna bağlıdır. Tek faz elektrik prizinde şarj edersen 3,7 veya 4,6 kW, üç fazlı elektrik prizinde ise 11, hatta 22 kW güç çeker. Hızlı şarjla elektrikli otomobilin 50 hatta 100 kW'ın üzerinde doğru akım çeker. Bu, bataryanın yaklaşık 30 dakikada %80'e kadar şarj olması anlamına gelir.